جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.09.2017, 9:49

تشكیل كمیته پیگیری بازداشت‌ها در فراكسیون امید

اعتماد: هفته گذشته كمیته «پیگیری بازداشت‌ها» در فراكسیون امید آغاز به كار كرده و قرار است موضوع دستگیری فعالین دانشجویی و اصحاب رسانه در دستور كار این كمیته باشد. پیش از این همزمان با انتخاب هیات رییسه جدید فراكسیون امید و برگزاری نخستین جلسه آن بهرام پارسایی، سخنگوی این فراكسیون از اتخاذ رویكردهای جدی و عملیاتی در دومین سال فعالیت فراكسیون خبر داده بود. ظاهرا تشكیل كمیته پیگیری بازداشت‌ها هم یكی از نتایج این رویكرد است.

آن‌طور كه الیاس حضرتی به «اعتماد» گفته فراكسیون امید در راستای وظایفی كه برای خودش تعریف كرده است بعد از انتشار اخبار دستگیری فعالین دانشجویی و همین‌طور تعدادی از اصحاب رسانه درصدد برآمد كه موضوع را از طریق وزرای مربوطه پیگیری كند. او ادامه داد: بر همین مبنا كمیته‌ای در فراكسیون متشكل از بنده و آقایان صادقی، نجفی، میرزایی‌نكو و حیدری شكل گرفته تا به شكل متمركزتری پیگیر این موضوع باشیم.

به گفته حضرتی این كمیته روز یكشنبه قرار است دیداری با وزرای اطلاعات و دادگستری داشته باشند تا مشخص شود دستگیری‌های اخیر بر چه مبنایی انجام شده و چطور می‌توان شرایط را تسهیل كرد. به گفته حضرتی پس از این دیدارها اعضای كمیته قرار است بررسی كنند كه چه اقدامات عملی و حقوقی را می‌توانند در این زمینه انجام دهند. ساسان آقایی، معاون سردبیر روزنامه اعتماد، یغما فشخامی، خبرنگار سایت دیدبان ایران و سیاوش حاتم از اعضای دانشجویی حزب اتحاد از جمله چهره‌هایی هستند كه طی یك ماه گذشته بازداشت شده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024