شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 13.09.2017, 10:01

‍‍ تشدید فشار بر عیسی سحرخیز،‌ روزنامه‌نگار

خبر می‌رسد كه قوه قضائیه حتی در شرایطی كه عیسی سحرخیز زیر فشارهای گوناگون غازچرانی در روستا را بر فعالیت روزنامه‌نگاری و كنشگری سیاسی در شرح ترجیح داده، باز دست از وی و خانواده‌اش برنداشته است.

در آخرین مورد از فشارهای زنجیره ای بر این زندانی سیاسی سابق مقام های قضایی حاضر نیستند سند منزل مسكونی همسر عیسی سحرخیز را از گرو در آورند.

آن‌ها به این بهانه كه پرونده مربوط به این سند گم شده و در جریان انتقال به بایگانی راكد مشخص نیست در كجا نگهداری می شود بیش از دو سال است كه اعضای خانواده و وكلای این روزنامه نگار اصلاح طلب را سر می دوانند و هر روز از این اداره به آن اداره و از این محل به آن محل می فرستند.

این در شرایطی است كه بیش از پانزده سال از مختومه شدن پرونده‌هایی كه به وثیقه گذاردن منزل مسكونی همسر عیسی سحرخیز مربوط می شود گذشته است  و وی بابت هر دو پرونده كه مشمول وثیقه های پنجاه و یكصد میلیون ریالی بوده ، یا دوران حبس و بازداشت خود را به پایان برده یا شكایت مطروحه مختومه شده است.

سحرخیز طی دو دهه‌ی گذشته علاوه بر چند بار حبس و بازداشت كوتاه مدت و بلند مدت همواره زیر فشار مقام های امنیتی و قضایی قرار داشته است به گونه ای كه دایم ممنوع القلم و ممنوع الخروج بوده یا در زندان های اوین، فردیس و رجایی شهر كرج زندانی بوده است.

وی طی هشت سال گذشته شش  سال در بازداشتگاه و زندان زندگی كرده یا به علت بیماری های گوناگون كه به تائید كارشناسان اداره پزشكی قانونی زیر نظر قوه قضائیه جمهوری اسلامی مشمول عدم تحمل كیفر می شده در شرایط “حصر بیمارستانی” نگهداری شده است.

این روزنامه نگار منتقد رهبر جمهوری اسلامی كماكان پرونده های سیاسی- مطبوعاتی  باز مختلفی دارد كه مربوط به اتهام هایی چون نشر اكاذیب علیه آیت الله خامنه ای، توهین به صادق لاریجانی و... است. از جمله ی این موارد شكایت وی از محسنی اژه ای بابت گرفتن گاز، پرتاب قندان منتهی به جرح و زدن اتهام های ناموسی است كه مشمول پرداخت دیه و خوردن شلاق در ملا عام می گردد اما پس از گذشت پانزده سال مقام های قضایی ایران حاضر به برگزار كردن دادگاه آن نیستند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024