جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Fri, 18.08.2017, 15:34

راه‌اندازی کمپین مردمی یک میلیون امضا برای رفع حصر

کلمه: اعلام اعتصاب غذای خشک از سوی مهدی کروبی باعث بروز نگرانی از سوی بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی در بین جامعه شد. این نگرانی نه فقط از جهت خطرات ناشی از اعتصاب غذا که بخشی از آن به دلیل تداوم حصری است که منجر به اعتصاب غذا می‌شود.

بسیاری از هواداران و همراهان جنبش سبز در فضای مجازی این مطلب را مطرح کردند که بی عملی‌ها در خصوص رفع حصر سبب شده تا مهدی کروبی خود نسبت به این مساله اقدام کند.

هرچند که از انتخابات به این سو، بسیاری در فضای مجازی حسن روحانی را مخاطب قرار دادند تا برای رفع حصر اقدام کند و پس از بستری شدن مهدی کروبی در بیمارستان و سپس اعلام اعتصاب غذا از سوی او نمایندگان مجلس را نیز مخاطب دیگر خود قرار دادند تا با فشار بر روی رییس جمهور و در خواست تشکیل جلسه شورای امنیت هرچه زودتر معضل حصر حل شود. اکنون آنان یک گام فراتر رفته و این بار از مراجع و خصوصا آیت الله سیستانی خواستند تا نسبت به حل این مساله پیش قدم شود

در راستای همین خواسته پوییش مردمی رفع حصر با تقاضا از آیت الله سیستانی برای وساطت در خصوص رفع حصر راه اندازی شد. این پویش که ظرف کمتر از ۱۲ ساعت با بیش از ده هزار عضو به کار خود پایان داد، با توجه به استقبال گسترده مردمی جای خود را به کمپین مردمی یک میلیون امضا برای رفع حصر با تقاضا از آیت‌الله سیستانی داد. این پویش خودجوش با توجه به محدودیت فضای تلگرام که امکان جمع‌آوری امضاء در سطح وسیع در آن ممکن نیست، کمپین مردمی یک میلیون امضا برای رفع حصر با تقاضا از آیت‌الله سیستانی را در فضای وب راه انداخت.

به گزارش کلمه متن نامه این پویش مردمی رفع حصر خطاب به آیت الله سیستانی به شرح زیر است:

حضر مبارک مرجع عالیقدر جهان اسلام
حضرت آیت الله العظمی سیستانی مد ظله العالی
با سلام و احترام

حضرتعالی را با عنوان مرجع عالیقدر جهان اسلام مورد خطاب قرار دادیم چرا که علم، فقاهت، درایت وسیره‌ی حسنه حضرتعالی در دهه‌های اخیر نه تنها موجب تحکیم جایگاه شیعیان در سراسر دنیا که باعث تقریب میان پیروان تمامی مذاهب اسلامی گردیده و با توجه به جایگاه ویژه‌ای که نقش آفرینی شما در استقرار امنیت و صلح و دوستی میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون در منطقه گرد دیدگاه‌های ارزشمند حضرتعالی فراهم آورده، آن چنان است که تمامی آزادگان جهان و دوستداران صلح و آزادی در سراسر گیتی را به ستایش از شما وادار نموده، لذا بی‌شک امروز عنوان مرجع عالیقدر جهان اسلام را شایسته شما می‌نماید تا مرجعیت جهان تشیع.

حضرت آیت الله

نقش بی‌بدیل حضرتعالی بر همگان در سراسر دنیا از مقام‌های بین المللی با هر گرایشی گرفته تا سران منطقه و کشورهای همسایه و نیز پیروان ادیان و مذاهب و گروه‌های سیاسی مختلف، روشن است که تدابیر شما باعث استقرار وضعیتی با ثبات هم در عراق و هم در بسیاری از کشورهای منطقه شده و هم چنین با ایجاد همدلی و اخوت از بروز فجایع حتمی که با بی تدبیری برخی افراد و جریان‌ها در حال وقوع بود جلوگیری شده است.

ایران زادگاه حضرتعالی و اولین مکانی است که شما در آن رشد و نمو یافته‌اید و قطعا از سالیان دور گذشته تا کنون سرنوشت این کشور و اخبار پیرامون آن برای شما دارای اهمیت بوده چنان که در دیدارهای مختلف خود با ایرانیان همواره جویای اخبار شهرهای مختلف و مردمان آن بوده‌اید و با صبر و حوصله از منابع مختلف وضعیت مردم ایران را پیگیری نموده‌اید.

حضرت آیت الله

هشت سال گذشته در ایران انتخاباتی بحث برانگیز برای گزینش دهمین رئیس جمهور اسلامی ایران برگزار گردید که بسیاری از دولتمردان و مردم کشور نسبت به نتایج آن اعلام تردید نموده و سپس به صورت مسالمت آمیر با برپایی راهپیمایی‌های اعتراض آمیز نسبت به آن چه که به عنوان نتیجه انتخاب اعلام شده بود اعتراض کردند اما متاسفانه پاسخ حاکمیت کشور به این اعتراض‌های مسالمت آمیز، عدم تدبیر بایسته و دستگیری و زندانی کردن افراد بیگناه معترض بود و پس از مدتی حصر رهبران معترض این حرکت بدون توجه به رویه‌های حقوقی و قضایی عملی شد.

آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و سرکار خانم زهرا رهنورد از شش سال و نیم گذشته تا کنون بدون محاکمه و صدور حکمی توسط دادگاه صالحه بصورت غیر قانونی، تحت شدیدترین کنترل‌های امنیتی در حصر خانگی به سر می‌برند و وضعیت جسمانی این افراد روز به روز در حال نامناسب‌تر شدن است.

از آن جا که مردم ایران، در انتخابات سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ مجلس و شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری و هم چنین به صورت‌های گوناگون دیگر خواست خود مبنی بر پایان دادن هر چه سریع تر به این شیوه‌ی غیرعادلانه را اعلام نموده‌اند اما متاسفانه تلاش‌های دلسوزان تا کنون نتیجه نداده و مسئولان امر از پذیرش این خواسته‌ی به حق و مشروع مردمی استنکاف ورزیده‌اند.

از آن جا که جایگاه بی‌بدیل حضرتعالی در منطقه و قلوب مردم ایران امری بدیهی و آشکار است انتظار آنست که با درایت و بزرگواری خود به مسئولان دست اندرکار در ایران و به ویژه رهبری نظام با خواست و تذکر مشفقانه موجبات استخلاص هر چه سریع‌تر این سه عزیز دربند را فراهم آورید. بدون شک رفع سریع حصر گام مهمی در ایجاد محبت و همدلی و یکپارچگی میان مردم ایران خواهد بود که شما از آن دیار برخاسته و به سرنوشت آن هم چنان علاقمندید.

این تلاش شما اگر مثمر ثمر واقع شود علاوه بر اجر اخروی باعث ایجاد همدلی هر چه بیشتر میان مردم و دولت ملت خواهد شد و چنان چه خدایی ناکرده علی رغم اقدام مسئولانه شما، آن‌ها باز هم از تن دادن به این خواست مشروع مردمی سرباز زنند علاوه بر ماجور بودن شما، حجت مردم در غیر شرعی بودن این امر و عدم مشروعیت آن خواهد بود که در روز محشر در محضر عدل الهی به عنوان تلاش تمامی دلسوزان دین و ملت پیش رویمان است که توسط حاکمان اجابت نشد، و این امر به عنوان شکوائیه ای بزرگ با همراهی میلیون ها انسان به دادگاه عدل الهی ارائه خواهد شد تا احکم الحاکمین خود بین مردم و حاکمان دنیوی قضاوت نماید.

همچنین برای امضا می توانید به این لینک مراجعه کنید:

https://www.ipetitions.com/petition/poyeshemardomirafhasr




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024