پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.08.2017, 19:57

گزینه نخست، همیشه بهتر از گزینه‌های بعدی است

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس درباره ی کابینه‌ی پیشنهادی، به سایت تابناک گفت: تجربه نشان داده است، اگر ما به این وزرا رأی ندهیم، افرادی که جایگزین آنان می شوند، افراد ضعیف تری خواهند بود و معمولا گزینه نخست، همیشه بهتر از گزینه‌های بعدی است. تصور من این است که اگر ما گزینه اول را حذف کنیم، گزینه ای که بعد از این گزینه معرفی می شود، به مراتب ضعیف تر خواهد بود. البته این نظر من است و شاید افراد دیگر، نظر دیگری داشته باشند و به برخی از این گزینه ها رأی ندهند، ولی به نظر من، بهتر است در همان دور نخست، به گزینه اول رأی دهیم.

زمانی که گزینه اولی رد می شود، فرد ناگزیر به سراغ گزینه دوم می رود. در حالت طبیعی، همیشه گزینه اول در ذهن افراد، بهترین گزینه است؛ اما وقتی گزینه ای قبول نشود، قطعا نفر بعدی، فردی ضعیف تر از گزینه اول خواهد بود.

شاید در این کار قصدی هم نباشد، ولی به هر حال، شناخت فردی که انتخاب می کند، تا این اندازه بوده و چون ساختار نیز مشکلاتی دارد، در نتیجه کار با ایراد پیش می رود. این هم به معنی آن نیست که افراد قوی تر در کشور وجود ندارند، بلکه نشان می دهد که شناخت رئیس جمهور و تیمی که این افراد را انتخاب می کند تا این اندازه بوده و توانسته این افراد را گلچین کند.

هیچ عقل سلیمی نمی خواهد افراد ضعیف را وارد تیم خود کند؛ اما شاید برآیند تشخیص زیرمجموعه و کسانی که با آنها در ارتباط بوده، باعث این نتیجه شود؛ البته در این باره، افراد دیگری هم می توانستند نظر دهند، ولی روحانی در برخی از جاها نظر نخواسته و در مواردی هم افراد نظر داده اند اما کسی گوش نداده است؛ بنابراین، اگر رأی ندهیم به ضرر مردم تمام می شود و گزینه های ضعیف تری معرفی می شوند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024