جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 09.08.2017, 10:20

دفاع جهانگیری از کابینه جدید

جهانگیری در خصوص وضعیت ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: بحث جدی است. اقتصاد مقاومتی توقعی فرا‌تر از تعهدات دولت است که رهبری از کل کشور خواسته‌اند، متناسب با این انتظارات و مطالبات باید اختیارات هم در اختیار ستاد باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست هیات دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص کابینه معرفی شده از سوی حسن روحانی گفت: کابینه از نظر من، کابینه بسیار خوب و کارامدی است. کابینه معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور، ترکیبی از مدیران باتجربه‌ای است که اندوخته‌های قابل توجهی از تجارب دولت‌های گذشته و چالش‌هایی که کشور قبلا با آن‌ها روبه‌رو بوده است، دارند.

دولت نیازمند روحیات متهورانه‌ای برای تصمیم‌گیری است
او ادامه داد: از طرفی افراد جوانی در کابینه حضور دارند که روحیه و انرژی جوانی‌شان می‌تواند دولت را برای تصمیم‌گیری‌ها کمک کند. به هرحال دولت نیازمند روحیات متهورانه‌ای برای تصمیم‌گیری است. در کابینه علاوه بر وزرا، معاونان رئیس جمهور نیز وجود دارند. در هیات دولت، حدود سی و چند نفر حضور دارند و در تصمیم‌گیری‌ها و کمیسیون‌ها فعال هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه کل دولت را کابینه کارامدی می‌دانیم، اظهار داشت: من یقین دارم دولت برای مقابله با چالش‌ها و وعده‌ها کارآمد خواهد بود. کابینه قادر است هم برای تحقق وعده‌های رییس‌جمهور کار جدی کند و هم برای مقابله با چالش‌ها.

جهانگیری درخصوص وضعیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و داشتن اختیارات بیشتر برای پیشبرد امور تصریح کرد: بحث جدی است. اقتصاد مقاومتی توقعی فرا‌تر از تعهدات دولت است که مقام معظم رهبری از کل کشور خواسته‌اند تا به صحنه بیایند و تلاش کنند. متناسب با این انتظارات و مطالبات باید اختیارات هم در اختیار ستاد قرار بگیرد. این اختیارات می‌تواند هم در حوزه دولت باشد و هم در حوزه قوای دیگر باشد.

ایجاد شغل، سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری است
او تاکید کرد: پیش‌نیاز ایجاد شغل، امنیت سرمایه‌گذاری است. امنیت سرمایه‌گذاری هم در قوانین و مقررات در هنگام تصویب است و هم در حوزه قضایی است و هم در حوزه حرکت‌های مربوط به نهادهای بازرسی و اطلاعاتی. همه این‌ها باید یکی از محاسباتش آن باشد که هر اقدامی از سوی آن‌ها چقدر می‌تواند لطمه بزند و چقدر می‌تواند تقویت‌کننده امنیت سرمایه‌گذاری باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی باید چنین اختیاراتی داشته باشد که از این نهاد‌ها و قوای دیگر بخواهد به این مسائل توجه کنند. این‌ها مسائلی است که در دولت دوازدهم به آن توجه داریم.

چرا وزیر علوم به مجلس معرفی نشد؟
جهانگیری درخصوص عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس خاطرنشان کرد: درخصوص تصدی وزارت علوم، با یکی از برادران توافق شده بود اما در لحظات آخر، ایشان اعلام کردند که به دلایلی نمی‌توانند در دولت حضور داشته باشم. به همین خاطر، آقای رئیس‌جمهور باید معطل می‌کرد و منتظر می‌ماند تا درخصوص فرد بعدی توافق حاصل شود یا آنکه وضعیت کابینه را سریع‌تر مشخص می‌کردیم و به مجلس می‌فرستادیم.

او با بیان اینکه تصمیم آقای رئیس‌جمهور این بود که کابینه را در روز تحلیف همانند دور گذشته معرفی کنند، ابراز داشت: بنا به دلایلی معرفی کابینه دو، سه روزی به عقب افتاد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا معرفی وزرا بیش از این به عقب نیفتد و کابینه جدید شکل بگیرد. ان‌شاالله در اولین فرصت نیز وزیر علوم توسط رئیس‌جمهور انتخاب و به مجلس معرفی شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024