جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 08.08.2017, 12:08

انتخاب شهردار تهران روز پنجشنبه قطعی است

منتخب مردم در شورای پنجم با تاکید بر اینکه روز پنجشنبه شهردار تهران انتخاب خواهد شد، گفت: جلسات روز چهارشنبه و پنج‌شنبه که کاندیداها برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند، علنی خواهد بود.

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که چرا فرایند مصوب در شورای پنجم برای انتخاب شهردار تغییر کرد، گفت: در فرآیند انتخاب شهردار یک مرحله حذف شد تا شهردار آینده بتواند، زودتر با سیستم ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کند، چرا که حجم کار بسیار وسیع بوده و نمی‌توان به سرعت و شتاب‌زده عمل کرد.

وی ادامه داد: احتمالا در اولین جلسه علنی و رسمی شورا نیز شهردار آینده معرفی و رای گیری خواهد شد. البته انتخاب شهردار پیش از آن روز هم منع قانونی ندارد،  شوراهای قبل هم پیش از شروع رسمی، شهردار  مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اند.

نوری با تاکید بر اینکه جلسه روز چهارشنبه و پنج‌شنبه که کاندیداها برنامه‌های خود را ارائه می‌دهند علنی خواهد بود، گفت: هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که آیا موقع رای گیری خبرنگاران حضور داشته باشند یا خیر، اما ارائه برنامه‌ها به صورت علنی خواهد بود، البته این که شیوه علنی بودن به چه صورت است، هنوز مشخص نشده است.

او در انتها در پاسخ به این سوال که شهردار منتخب باید چه میزان رای بیاورد، گفت: اصولا کسی برنده نهایی انتخابات شهرداری تهران خواهد شد که حداقل نصف به علاوه یک رای بیاورد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024