پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.07.2017, 22:17

خداحافظی قطعی ٣ وزیر با کابینه دوازدهم

شهروند| در ادامه گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای مبنی بر ترکیب کابینه دوازدهم و رایزنی‌های سه فراکسیون مجلس با رئیس‌جمهوری بر سر انتخاب وزرای دولت جدید تا این لحظه سه وزیر کابینه به‌طور قطعی اعلام کرده‌اند که در کابینه بعدی حداقل به‌عنوان وزیر حضور نخواهند داشت.

روز گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت، وزیر ارتباطات نخستین وزیری بود که در این‌باره مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت و تأکید کرد: صحبت‌هایی برای ریاست دفتر رئیس‌جمهوری با من شده است و وزیر صنعت و معدن و تجارت هم گفته است که در کابینه بعدی حداقل به‌عنوان وزیر حضور نخواهد داشت.

پیش از این وزیر آموزش‌و‌پرورش هم گفته بود که دلایلش برای عدم پذیرش پست وزارت در دولت بعدی را به رئیس‌جمهوری گفته است. محمود واعظی در پاسخ به این سوال که آیا در کابینه آینده مسئولیت رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به شما داده شده است، گفت: راجع به وزارت ارتباطات هر صحبتی دارید، پاسخ می‌گویم.

او افزود: مسئولیت‌ها را باید آقای رئیس‌جمهوری برای همه مشخص کند. بله بنده وزیر ارتباطات نخواهم ماند اما در دولت دوازدهم هستم که سمت من را رئیس‌جمهوری اعلام می‌کند.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا ریاست دفتر به شما پیشنهاد شده، تأکید کرد: صحبت‌هایی با من شده که به همکاری خود در دولت ادامه دهم. واعظی عضو حزب اعتدال و توسعه و از وزرای نزدیک به رئیسی‌جمهوری به حساب می‌آید.

بیش از ۲۵۰‌میلیارد دلار منزل بلااستفاده داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که خوشبختانه توانسته‌ایم فضایی را ایجاد کنیم که منابع مالی به‌تدریج به سمت صنعت و تولید داخلی بیاید، تصریح کرد: اگر ما امروز با مشکل اشتغال روبه‌رو هستیم، این مسأله به خاطر عدم سرمایه‌گذاری در چند‌ سال گذشته بوده است. امروز بیش از ۲۵۰‌میلیارد دلار منزل بلااستفاده داریم در حالی‌که این سرمایه‌ می‌توانست به سمت تولید و ایجاد اشتغال بیاید؛ اما این سرمایه به سمت ساخت مسکن رفته و راکد و بلااستفاده مانده است و از آن استفاده نمی‌شود و فقط به شکل یک دارایی برای مردم تبدیل شده است. این جهت‌گیری خوشبختانه در حال عوض‌شدن است و امیدواریم در دولت آینده رغبت به سرمایه‌گذاری
بیشتر شود.

حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز روز گذشته درباره برنامه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری گفت: مقامات داخلی و شخصیت‌های نظام در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی حضور می‌یابند و تعدادی از مقامات کشورهای خارجی نیز برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری مراسم تحلیف، رئیس‌جمهوری دو هفته فرصت دارد تا اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس ارایه کند و نمایندگان مجلس نیز یک هفته به بررسی برنامه دولت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی می‌پردازند. امیری درباره تفکیک وزارتخانه‌ها تصریح کرد: طرح تفکیک وزارتخانه‌ها به مجلس ارایه شد و لایحه‌اش با قید یک فوریت رأی آورد. این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس تا روز تحلیف، به‌نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری وزرای پیشنهادی را براساس ساختار موجود ارایه دهد.

وزیر نفت: فعلا طرحی برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم
بیژن زنگنه، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در دولت آینده گفت: این را باید از دولت دوازدهم پرسید اما فعلا طرحی برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم و باید
تأمین کنیم.

سه تعاونی غیرمجاز به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: غیر از تعاونی‌های منحله ادغامی در کاسپین، سه تعاونی دیگر هم داریم که غیرمجاز هستند که به‌زودی خبر تعیین تکلیف آنها را هم اعلام می‌کنیم که با وجود این دیگر هیچ موسسه غیرمجازی نخواهیم داشت.

ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما در مورد سپرده‌گذاران تعاونی‌های ادغامی در موسسه کاسپین تا صد‌میلیون تومان را تعیین تکلیف کرده‌ایم و خوشبختانه الان شرایط مناسب است و مبالغ بالاتر را هم تعیین تکلیف خواهیم کرد و این کار حتما انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این‌که برخی موسساتی که امروز مشکلاتی ایجاد کرده‌اند دارای سابقه‌ای در حدود ۲۰‌سال هستند، ‌ اظهار کرد: زمانی که باید جلوگیری از فعالیت‌های آنها انجام می‌شد تا اجازه ندهند چنین رشد چشمگیری داشته باشند، ‌ اقدام به موقعی انجام نشد و یکی از بحث‌هایی که ما الان داریم این است که تدابیری را بیندیشیم که در آینده احتمال بروز چنین مصیبت‌هایی کاهش پیدا کند و ما خوشحالیم که در این دوره توانسته‌ایم ساماندهی‌هایی را در این زمینه انجام دهیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024