جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.07.2017, 22:19

زلزله ۴.۵ ریشتری در "سیرچ" کرمان

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله ۴.۵ دهم ریشتری در منطقه سیرچ استان کرمان گفت: ۷ تیم امدادی هلال احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی این زلزله به منطقه اعزام شده‌اند که تاکنون به جز ریزش دیوار در دو روستا، خسارت جانی و مالی دیگری گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، “سید حمید جمال‌الدینی” با اشاره به وقوع این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در منطقه سیرج استان کرمان گفت: ۷ تیم ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی این زلزله به منطقه اعزام شده‌اند.

جمال‌الدینی افزود: از تعداد ۷ تیم امدادی، ۲ تیم ارزیاب به شهرستان ماهان، ۲ تیم به شهرستان گلباف، ۲ تیم به شهرستان سیرچ و یک تیم واکنش سریع نیز به منطقه زلزله‌زده اعزام و در حال بررسی مناطق زلزله‌زده استان هستند.

وی با اعلام گزارش اولیه میزان خسارات زلزله در استان کرمان گفت: منطقه شهری خسارت جانی و مالی گزارش نشده، اما در دو روستا ریزش دیوار گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نیروهای امدادی هلال احمر در استان‌های معین یزد و سیستان و بلوچستان برای امدادرسانی در منطقه زلزله زده در صورت نیاز در حالت آماده باش هستند.

رفع مشکل برق منطقه سیرچ تا ساعاتی دیگر

معاون اداره کل حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان از رفع مشکل برق منطقه سیرچ ظرف یک ساعت آینده خبر داد.

«علی حسین‌زاده مهرابی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: ظرف یک ساعت آینده برق منطقه سیرچ وصل خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که جای هیچگونه نگرانی نیست، به مردم توصیه کرد، نکات ایمنی را رعایت نمایند، اما حتی الامکان امشب را در مکان های ایمن به سر ببرند.

دو پس‌لرزه و یک زلزله دیگر در کرمان

پس از وقوع زلزله 4.5 ریشتری بخش سیرچ در شمال استان کرمان، تاکنون ۲ پس‌لرزه به بزرگی‌های ۲.۷ و ۲.۶ ریشتر در سیرچ و یک زمین لرزه به بزرگی ۱.۹ ریشتر در گلباف کرمان گزارش شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024