شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 20.07.2017, 21:37

حملات سایبری به خبرگزاری رسمی قطر از امارات انجام شده است

خبرگزاری آناتولی

اعضای کمیسیون تحقیق درباره حملات سایبری به خبرگزاری رسمی قطر(QNA) در یک نشست خبری اعلام کردند که در نتیجه تحقیقات، حملات سایبری به خبرگزاری رسمی این کشور از دو نقطه واقع در امارات متحده عربی صورت گرفته است.

در این نشست که در محل وزارت کشور قطر برگزار شد، نحوه حمله سایبری به صورت ویدئویی به نمایش گذاشته شد.

بر این اساس، در حین حمله سایبری از برنامه‌های مخفی کننده هویت استفاده شده است. حمله از طریق یک ویروس انجام شده است که در تاریخ ۲۲ آوریل از طریق یک حفره وارد سیستم خبرگزاری شده بود. همچنین حمله از ساعت ۲۳:۴۵ بیست و سوم ماه مه آغاز و در ساعت ۰۰:۱۳ اظهارات ساختگی منسوب به امیر قطر منتشر شده است.

از سوی دیگر در تاریخ ۲۳ ماه مه و تنها چند دقیقه پیش از حمله سایبری، از دو نقطه کاربران پرشماری به پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر وارد شده‌اند.

علی محمد المهندی، رئیس کمیسیون تحقیق بر آغاز حملات سیاسی علیه قطر پس از این حمله سایبری تاکید کرد و گفت: “هویت حمله کنندگان برای طرف دیگر بحران خلیج مشخص است. اما به علت اینکه این کشورها روابط خود را با قطر قطع کرده‌اند، امکان شناسایی این افراد برای ما مقدور نیست”.

گفتنی است در گزارش روزنامه واشنگتن پست، به نقل از یک مقام امنیتی در آمریکا ادعا شده بود که امارات متحده عربی، در پشت پرده شروع بحران بین کشورهای خلیج قرار دارد.

بر این اساس، مقامات بلندپایه اماراتی در ماه مه تصمیم به اجرای این طرح گرفتند و طبق طرح تایید شده، افراد ناشناسی با هک کردن پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر، اظهاراتی منسوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مخالفت با آمریکا و حمایت از ایران منتشر کردند.

در ساعات پایانی شب ۲۳ مه سال جاری، اظهاراتی منسوب به امیر قطر در طرفداری از ایران و مخالفت با آمریکا در خبرگزاری رسمی قطر منتشر شده بود. در پی آن عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، یمن، مصر، مالدیو، موریتانی و دولت طبرق لیبی در اوایل ماه ژوئن گذشته روابط دیپلماتیک خود با قطر را به اتهام «سیاست های مداخله گرایانه و حمایت این کشور از گروه های تروریستی» قطع کردند. این کشورها همچنین خواستار ترک خاک دیپلمات های قطری از کشورهای خود شدند.

قطر این اتهامات را تکذیب کرده و آن را کمپین دروغ پردازی و ساختگی با هدف فشار برای کوتاه آمدن این کشور از تصمیمات ملی خود دانسته است.

عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی فهرستی ۱۳ ماده‌ای شامل چندین درخواست، از جمله تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره، قطع روابط با ایران و بستن پایگاه نظامی ترکیه را جهت از سرگیری مجدد روابط با قطر به دولت این کشور ارائه کرده بودند. دوحه درخواست کشورهای عربی را رد کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024