چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.07.2017, 21:24

گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره تروریسم درجهان

صدای آمریکا: وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه گزارش سالانه خود را در زمینه تروریسم جهانی با تفکیک کشورها و گروه‌های مرتبط منتشر کرد و مانند ۳۲ سال گذشته، ایران را در گروه کشورهای حامی تروریسم طبقه بندی کرده است.

در مقایسه با سال‌های پیش، ارزیابی این گزارش جدید از فعالیت‌های ایران بیشتر شده و به عنوان مثال فعالیت‌های تروریستی در فضای مجازی نیز به آن اضافه شده است.

در گزارش گفته می‌شود که حمایت از تروریسم توسط ایران در جهان کاسته نشده و از طریق نیروی قدس سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و همچنین حزب الله لبنان ادامه دارد.

دست کم از پنج کشور در گزارش نام برده شده که ایران در آنها از طریق گروه‌های مختلف فعال است؛ از جمله در عراق و سوریه، که مسیر رساندن تسلیحات به حزب الله لبنان است.

حمایت از حزب الله لبنان، حمایت مالی و ارائه آموزش به اعضای آن گروه شبه نظامی شیعه در اردوگاه‌هایی در ایران و اعزام آنها به سوریه در حمایت از بشار اسد، از جمله فعالیت‌های ایران در منطقه عنوان شده است.

در این گزارش گفته شده ایران همچنین از گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و ستاد جبهه مردمی برای آزادی فلسطین حمایت می‌کند و در بحرین نیز از گروه‌های شیعه‌ای که سال گذشته یک سری حمله در سراسر کشور انجام دادند.

حملات در فضای مجازی علیه دولت‌ها و بخش‌های خصوصی دیگر کشورها از جمله مواردی است که در گزارش امسال به آن اشاره شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024