جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.07.2017, 20:22

یک نگرانی از تصمیات شورای پنجم شهر تهران

«کامبیز نوروزی» حقوقدان و کارشناس اصلاح طلب رسانه، در یادداشتی تلگرامی به شدت به تصمیم منتخبان شورای شهر تهران که «الهه کولایی» را به عنوان یکی از گزینه‌های نهایی شهرداری تهران برگزیده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت آقای نوروزی با تیتر «هر روز، نگران کننده تر از دیروز / شورای پنجم شهر تهران» در پی می‌آید:

اخباری که از برگزیدگان شورای پنجم شهر تهران می‌رسد، هر روز نگران کننده‌تر می‌شود. نگرانی از اینکه اینها قرار است با شهر تهران چه کنند؟ تهرانی که در دوره قالیباف و دوستانش بدترین دوره تاریخ شهری خود را سپری کرد و بحران‌های شهری متعدد بنیان کن بر آن تحمیل شد. یا می‌خواهند برسر نام اصلاح طلبی چه بلایی بیاورند.

رفتارهای برگزیدگان بر سر انتخاب شهردار تهران طوری است که انگار دارند تقسیم غنائم می‌کنند.

وقتی نام سرکار خانم دکترکولایی، به عنوان نفر سوم فهرست نهایی هفت نفره‌ی نامزدهای شهرداری تهران (با 16 رأی) اعلام می‌شود، معلوم می‌شود هیچ حساب و کتابی در کار نیست. یعنی روند انتخاب شهردار همانقدر بی حساب و کتاب و بی اصول است که تنظیم فهرست نهایی شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان بود.

خانم کولایی شخصیتی محترم و معتبر است اما در رشته و کار خودشان که علوم سیاسی و حوزه‌ی آسیای مرکزی است. سابقه‌ی کاری و سیاسی و علمی ایشان کمترین ارتباطی با مسائل شهری ندارد.

علاوه بر این غیر از دو نفر اول این فهرست (آقایان نجفی و مرعشی) بقیه اصلاً معلوم نیست با چه ملاک و معیاری برای تصدی شهرداری تهران شایسته دیده شده‌اند که در مورد آنها بحث شده و نامزدشان کرده‌اند. این فهرست هفت نفره بیانگر عمق بی اطلاعی و بی برنامگی و بی معیاری و بی اصولی برگزیدگان شورای پنجم است.

فقط خواستم یادآوری کرده باشم که منتخبین شورای پنجم فراموش نکنند خیلی‌ها به فهرست شورای سیاستگزاری، که اکثرشان نه کارنامه‌ی تخصصی درخوری دارند و نه سابقه‌ی سیاسی و مسوولیت پذیری اجتماعی معلوم و معین و قابل اعتنا، رأی دادند نه از باب مطلوبیت و صلاحیت آن فهرست، بلکه فقط از باب اضطرار محض. در تمثیل به کارهایی که در شرایط اضطرار انجام می‌شود، می‌گویند اکل میته.

هنوز فراموش نشده است که در همان موسم انتخابات فهرست‌های متعدد دیگری هم که به نام‌های مختلف خودشان را به اصلاح طلبی متصل می‌کردند منتشر شد که معدل آنها هم از حیث سبک وزنی فرق چندانی با معدل فهرست شورای سیاستگزاری نداشتند. اما شرایط موسم انتخابات، پذیرش فهرست واحد را ناگزیر می‌کرد.

آقای خاتمی تحت اضطرار تمام بود که بعد از چند روز از این فهرست حمایتی نسبی و مشروط کرد. اصلاح طلبان هم اکثراً به همین شکل رأی دادند و مردم نیز منت گذاشتند و به خاطر آقای خاتمی و شخصیت‌های اصلاح طلب نام‌های همین فهرست را روی کاغذ رأی نوشتند.

اما برای حفظ سرمایه‌های عظیمی مانند نام سید محمد خاتمی و اصلاح طلبی، بی هیچ مجامله تیغ نقد و انذار را باید بر سر این منتخبین کشید که تصور نکنند در حریم امن شرایط روز انتخاباتند و رأی مردم را و نام خاتمی و اصلاح طلبی را در دوره‌ی نمایندگی خود «نفله» کنند. شورای سیاستگزاری، بر فهرست خود نام نامزدهای اصلاح طلب گذاشت، اما جامعه‌ی مدنی به راحتی می‌تواند این صفت را از شما بازستاند برای حفظ آبروی ارزشمند اصلاح طلبی.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024