سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 29.06.2017, 7:33

قرت‌اللهی‌ها؛ نقد سبک زندگی جدید حزب‌اللهی‌ها

کانال تلگرامی امتداد:

کانال حزب اللهی «فصل خون» در یادداشتی کوتاه به سبک زندگی بچه های حزب‌اللهی انتقاد کرده و می‌نویسد:

«به جرأت می‌توان گفت که ما خاکریز مهم سبک زندگی را از دست داده‌ایم. این خاکریز نه فقط در سطح عام جامعه که در سطح خاص اجتماع حزب‌اللهی‌ها هم هست. به نوع پوشش بچه‌های حزب‌اللهی نگاه کنید. به ادبیات‌مان. به گزاره‌های ذهنی مطرح در گفتگوهای‌مان. به نشست و برخاست و تفریح و...مان.
هرچه بیشتر کنکاش کنید، فاصله گرفتن از نظام ارزشی حاکم در گذشته بر این سبک زندگی کم‌رنگ‌تر شده. بدون اغراق، بخش جدی از بچه‌های حزب‌اللهی امروز، از نظر اِلِمان‌های حاکم بر رفتارشان، تفاوت زیادی با قرت‌اللهی‌ها ندارند.»

نویسنده سپس در انتقاد به سبک زندگی جدید حزب‌اللهی ها به انواع جدید آنها اینگونه اشاره می‌کند: «نوعی حزب‌اللهی لاکچری یا سوسول حزب‌اللهی در جامعه ارزشی ما شکل گرفته و انگار روزبه‌روز هم در حال گسترش است. اگر چرخی در اینستاگرام ارزشی بزنید این تغییر به خوبی مشهود است. پای بحث‌های بچه‌های حزب‌اللهی وقت قرار و مدار تفریحات که بشینید این دگرگونی را خوب حس می‌کنید. به نوع کنش و واکنش‌ها را که ببینید به وضوح تحول ادبیات و گفتمان را می‌بینید.. من قبول دارم که خودم از نسل منقرض شده حزب‌الله هستم اما حرف من، ابدا تحجر و ارتجاع نیست. فرزند زمان خود بودن را هم می‌فهمم. مطابق با اقتضای روز عمل کردن را هم. اما رایحه‌ای که از این تغییر و تحول و دگرگونی حس می‌کنم، خیلی جذاب نیست. کم‌رنگ‌شدن نمادهای حزب‌اللهی‌گری و رنگ‌باختن سبک زندگی انقلابی، در آینده‌ای نه چندان دور، به انقراض کل این گروه مؤثر و فعال و دغدغه‌مند منجر خواهد شد.»‌

پیشتر نیز در جریان درگیری لفظی میان احمدی‌نژادی‌ها و سعید حدادیان تصاویری از اینستاگرام فرزند سعید حدادیان منتشر شد که در آن همین نوع سبک زندگی و تفریح دیده می‌شد. به عنوان مثال بسیاری به خوردن غذا‌هایی مانند خرچنگ توسط فرزند مداح مشهور تهرانی انتقاد کرده بودند که این تصاویر حذف شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024