سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.06.2017, 10:29

هشدار حزب‌الله: ورود زنان به ورزشگاه غیرقانونی و غیر شرعی است

هشدار شورای هماهنگی حزب‌الله: ورود زنان به ورزشگاه غیرقانونی و غیر شرعی است

شرق/مهسا جزینی
يكشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
باز هم پای حسین الله‌کرم در میان است. حالا مشخص شد که تهیه و انتشار طومار اعتراض به حضور زنان در ورزشگاه، کار انصار حزب‌الله بوده است. درحالی‌که روزهای گذشته جریان‌های اصولگرا در حال تبری‌جستن از این طومار بودند، اما حسین‌ الله‌کرم با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود آب پاکی را روی دست همه آنها ریخت. هم مسئولیت طومار را برعهده گرفت و هم به‌شدت از آن دفاع کرد. پس از مشخص‌شدن نقش حزب‌الله در تهیه این طومار، کانالی موسوم به «سوپر انقلابی» در تلگرام به الله‌کرم از رهبران انصار حزب‌الله حمله کرد و نوشت: «جناح انقلابی تا کی باید تاوان رفتارهای سخیف و جاهلانه عده‌ای را که به دروغ نشان حزب‌الله را مصادره کرده‌اند، بپردازد». به گزارش ایلنا رئیس کنونی شورای هماهنگی حزب‌الله با انتشار بیانیه این تشکل اعلام کرده است: «دانشجویان حزب‌الله دانشگاه تهران، مانند اول انقلاب شکل گرفته است تا امر آتش به اختیار امام خامنه‌ای را به‌سان بند میم وصیت‌نامه به اجرا درآورند». این سومین حضور الله‌کرم و جریان حامی او در عرصه عمومی در سال‌های اخیر است. حضوری که می‌توان از آن، بازگشت دوباره انصار حزب‌الله به خیابان بعد از یک دهه سکون و سکوت را تعبیر کرد. الله‌کرم، نامزد انتخابات اخیر شورای شهر تهران هم بود، اما تنها توانست ٣٧هزارو ٢٧٩ رأی، از آنِ خود کند و نفر پنجاه‌وپنجم شورا شود.

الله‌کرم سال گذشته هم در یک تجمع اعتراضی دیده شد. او و یارانش در اعتراض به بازی ایران و کره در روز تاسوعا، بعد از نماز جمعه راهپیمایی‌ای ترتیب دادند و در انتها هم بیانیه‌ای قرائت کردند. در این بیانیه آمده بود: «نگرانیم که به دلیل عدم تدبیر در قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی و انجام بازی ایران و کره‌جنوبی، حرمت عاشورا شکسته بشود؛ بنابراین به مسئولان فدراسیون فوتبال، سفارتخانه کره‌جنوبی و... مراجعه کردیم و پیشنهاد دادیم بازی برگزار نشود یا بازی یک روز دیگر برگزار شود». الله‌کرم همان زمان گفت: «از قوه قضائیه درخواست داریم با کسانی که بسترساز تصمیم برگزاری بازی هستند، برخورد شود و به آنها انذار داده شود. از آنجا که حرمت‌شکنی پذیرفته نیست، در صورت حرمت‌شکنی، مسئولان سوه قوه باید پاسخ‌گو باشند و به دلیل عدم پیشگیری و بی‌توجهی به طرح‌های حزب‌الله باید استعفا دهند یا از کار برکنار شوند». اما الله‌کرم و جریان حزب‌الله تنها نیست. آن طور که خودش تعریف کرده جمع مداحان هم همراهشان هستند. تاجایی‌که به پیشنهاد همان‌ها سال گذشته راهی وزارت ورزش شده بود تا مانع برگزاری مسابقه ایران و کره شود: «برادران حزب‌اللهی و هیئتی در مسجد ارک تهران، خصوصا آقای حاج منصور ارضی، به بنده فرمودند و در هیئت بحث کردند که برگزاری این مسابقه فوتبال در شب عاشورا، ممکن است یک نوع بی‌حرمتی به اهل‌بیت شود. مثلا یک گلی زده شود، مردم شادی بکنند، پایکوبی شود، این یک نوع بی‌حرمتی است».  الله‌کرم هم نزد مدیران ورزش و فوتبال رفت و هم سفیر کره. در نهایت اما کاری از پیش نبرد. بازی در کمال آرامش و احترام به شئونات روز تاسوعا برگزار شد و بسیاری از چهره‌های مذهبی و سیاسی هم به آن اذعان کردند.
آنها سال ٩٣ هم دیده شدند. اردیبهشت آن سال در اعتراض به وضعیت حجاب تجمعی مقابل وزارت کشور برگزار کردند. تجمعی که مجوز نداشت و الله‌کرم سخنران آن بود.


الله‌کرم و خیابان در سال‌های گذشته

سابقه حضور الله‌کرم در خیابان به دهه ٧٠ بازمی‌گردد. مرداد سال ٧٧ زمانی که عده‌ای بعد از نمازجمعه علیه کرباسچی راهپیمایی کردند، الله‌کرم جلودار جمعیت بود. به دنبال مضروب‌شدن دو وزیر خاتمی در مراسم نمازجمعه، او همان سال در مسجد ارك سخنرانی کرد و گفت برخورد فیزیکی خشونت‌آمیز را محکوم می‌کنیم.
همان زمان «محسن رضایی»، درباره او گفته بود: «آقای الله‌کرم ارتباطی با سپاه ندارد. کارهایی که انجام داده ‌است یک کار شخصی بوده و پرونده این اقدامات در سپاه در دست بررسی است. البته نیت ایشان خیر بوده، ولی متأسفانه شیوه نادرست ایشان به انقلاب ضربه زده ‌است». سال ٨٥ مناظره‌ای بین او و تاجزاده در رادیو برگزار شد. تاجزاده در این مناظره به خاطره‌ای از الله‌کرم در دورانی که معاون سیاسی وزارت کشور بود اشاره کرد و با یادآوری آن به الله‌کرم گفت کارگزاران قرار بوده در حسینیه ارشاد مراسمی در اعتراض به نقض قانون شهرداران بازداشت‌شده، برگزار کنند.
تاجزاده در ادامه به درخواست الله‌کرم اشاره کرده و گفته بود: «الله‌کرم گفت یا به ما مجوز بدهید یا مجوز آنها را لغو کنید. اگر لغو نکنید هر اتفاقی در مراسم بیفتد از حالا می‌گویم مسئولیتش با شماست. گفتم به نفع شماست نامه را ندهید؛ چون مراسم اینها برگزار می‌شود و اگر اتفاقی بیفتد، نامه شما را در سطح ملی علَم خواهیم کرد. مثل بقیه موارد نیست که کی بود کی بود من نبودم راه بیفتد. به جای آن هرجا و هر ساعتی می‌خواهید مجوز می‌دهیم. گفت همان‌جا و همان ساعت می‌خواهم. باز گفتم همان روز و همان ساعت اما محل دیگر...» آن بار الله‌کرم گویا از خواسته خود منصرف می‌شود و تجمعی برگزار نمی‌شود.

بیانیه الله‌کرم

حسین ‌الله‌کرم در صفحه اینستاگرام خود، بیانیه شورای هماهنگی حزب‌الله درباره ریشه‌های دانشجویان حزب‌الله نمازجمعه را منتشر کرده است. این بیانیه، به شکل‌گیری جریان دانشجویان حزب‌الله اشاره دارد و آن را به اوایل انقلاب و برای مقابله با چریک‌های فدایی و منافقین مربوط می‌داند. به نوشته این بیانیه، دانشجویان حزب‌الله از اواسط سال ١٣٧٤ در برابر استادان غرب‌گرایی قرار گرفتند که از سوی بخشی از دولت وقت حمایت می‌شدند. حضور سوم دانشجویان حزب‌الله در این بیانیه مقارن با دولت اصلاحات اعلام شده است. «برهمین‌اساس اتحادیه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حزب‌الله تشکیل شد و دبیر کل آن از دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه تهران، جانباز ٧٠ درصد آقای حسن سماواتی انتخاب شد، مناظره جانباز ٧٠  درصد آقای دکتر تورانی از فارغ‌التحصیلان اتحادیه دانشجویان حزب‌الله و آقای تاجزاده، معاون سیاسی وزارت کشور در آن سال‌ها در شبکه سه سیما پرده از چهره تزویر و سرکوب جریان موسوم به دوم خرداد در دانشگاه‌ها را برداشت». به نوشته این بیانیه آخرین کار دانشجویان حزب‌الله اعتراض سال گذشته درباره حذف درس رهبر کوچک (ماجرای چگونگی شهادت حسین فهمیده) از کلاس ششم دبستان بوده است. در ادامه بیانیه هم آمده است: «اینک دانشجویان حزب‌الله نمازجمعه تهران، مانند اول انقلاب شکل گرفته است تا امر آتش به اختیار امام خامنه‌ای را مانند بند میم وصیت‌نامه به اجرا درآورند. آنها متشکل از دانشجویانی‌اند که در نمازجمعه تهران شرکت می‌کنند، اکنون دبیرکل آنان از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر است و جلسات هفتگی شورای مرکزی آن هر چهارشنبه عصر در مسجد ارک برگزار می‌شود». در نهایت، بیانیه با اعلام شکایت از وزارت ورزش و جوانان دولت روحانی با این ادعا که صدها تماشاگر دختر و زن را به‌طور غیرقانونی و غیرشرعی به مسابقات اخیر والیبال مردان کشانده است، پایان می‌یابد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024