سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.06.2017, 10:17

بیش از نیمی از روستاهای سیستان و بلوچستان آب شرب پایدار ندارند

يكشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶
ایلنا

مدیرعامل آبفای روستایی سیستان و بلوچستان: بیش از نیمی از روستاهای منطقه آب شرب پایدار ندارند/حل مشکل تامین آب نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی


ریگی گفت: وزارت نیرو در مناقصه اخیر خود طرح آبرسانی از سرخس تا چابهار را تعریف کرده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کند، اجرایی خواهد شد.
عبدالاحد ریگی، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: استان سیستان و بلوچستان استان پهناور و خشکی است و بارندگی ها نیز در سطح استان در چند سال اخیر کم شده و باعث شده سطح آبهای زیرزمینی پایین آمده و آب دهی چاه‌ها کاهش یابد.
وی افزود: ما باید منابع آبی پایدارتری شناسایی و اقدام به حفر چاه کنیم اگر بتوانیم از سدهای بیشتری بهره برداری کنیم قطعا تامین آب پایدارتری خواهیم داشت.
ریگی با اشاره به اینکه پروژه های انتقال حوضه به حوضه نیز در سطح استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه ها هزینه های سنگینی دارد.
وی ادامه داد: اگر منابع مالی موجود باشد استفاده از اب شیرین کن ها نیز می تواند راهکار خوبی برای تامین آب شرب پایدار در سطح استان باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان  یادآور شد: وزارت نیرو در مناقصه اخیر خود طرح آبرسانی از سرخس تا چابهار را تعریف کرده است که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی استقبال کند، اجرایی خواهد شد.
وی گفت: از حدود ۶۵۰۰  روستای سطح استان  ۲۷۵۲ روستا از شبکه آب برخوردارند و طی یک برنامه بلند مدت 5 ساله تمامی روستاها به شبکه آب لوله کشی متصل می شوند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024