سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.05.2017, 9:05

پایان فعالیت «شورای راهبردی اهل سنت ایران»

«حسن امینی» مدیر مدرسه علوم دینی امام بخاری سنندج ضمن توضیحی درباره‌ی «شورای راهبردی اهل سنت ایران»، از به پایان رسیدن زمان فعالیت آن شورا خبر داد.

به گزارش انصاف نیوز متن توضیحات وی به نقل از کانال جلال جلالی زاده نماینده ی اسبق مردم سنندج در مجلس در پی می‌آید:

از سوی تعدادی از مسلمانان اهل سنّت از اینجانب سؤال شده است: که «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» چیست؟ و از چه کسانی تشکیل شده است؟ شنیدەایم که شما هم از کسانی هستید که این شورا را به وجود آوردەاند؟

بسم الله الرحمن الرحیم

در پاسخ به پرسش مربوط به ‹‹شورای راهبردی اهل سنّت ایران›› لازم می‌بینم توضیحاتی را به عرض آن عزیزان و سایر اهل سنّت عزیز و بزرگوار ایران برسانم:

در تاریخ ۹۶/۲/۱۷ به دعوت جناب مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی رهبر اهل سنّت بلوچستان نشستی با حضور بیش از هفتاد تن از علمای دینی و شخصیتهای مدنی و سیاسی و قومی اهل سنّت ِ غالب مناطق سنّی نشین ایران در تهران منعقد گردید. موضوع و محور نشست، انتخابات ریاست جمهوری در ایران؛ و موقف اهل سنّت در این زمینه بود ولاغیر. بعد از چهار ساعت بحث و تبادل نظر بر این مطلب توافق شد که «مشکلات و مطالبات اهل سنّت ایران» به شیوه‌ی مکتوب با کاندیداهای ریاست جمهوری مطرح شود، و هر یک از آنان پذیرفتند و تعهد اخلاقی دادند که در صورت پیروزی، این مشکلات و مطالبات را پیگیری خواهند کرد و آنچه را که نگذاشتند! یا نتوانستند عملی کنند، حقانیّت و قانونی بودن آن را اعلام کنند، ما از اهل سنّت و اقوام خواهیم خواست که به این کاندیدا رأی بدهند. و چون حضور این جمعیت در تهران و دیدار آنان با کاندیداها میسّر و لازم نبود، تصمیم بر این شد که از هر منطقه یک نفر انتخاب شود، و آنان با هم این مأموریت و وظیفه را به انجام رسانند، که ده نفر برای قیام به این مسوولیت انتخاب گردیدند و بعداً این عزیزان تحت عنوان «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» در جهت اهداف محوّله اقدام فرموده بودند، خداوند متعال اجر و پاداش خیرشان بدهد.

در پایان تأکید می‌شود: اهداف آن نشست تنها قضیه‌ی انتخابات ریاست جمهوری، و مسوولیت و وظیفەی این عزیزان که با نام «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» زحمت کشیدند فقط تدوین آن مشکلات و مطالبات، و در میان گذاشتن اینها با کاندیدای مورد نظر بود، لذا با پایان یافتن انتخابات و برگزیده شدن ریاست جمهوری، وظیفه و مسوولیت آن عزیزان که به نام «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» کار می‌کردند نیز به پایان رسیده است.

دو روز پیش تلفنی با جناب مولانا عبدالحمید تماس داشتم ایشان نیز فرمودند: آری وظیفه و مسوولیت «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» پایان یافته است و من این مطلب را به آن بزرگواران اعلام خواهم کرد.

در خاتمه، اینجانب از سوی خود و علمای همراه برای آن نشست از استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی ضمن اعلام به پایان رسیدن زمان «شورای راهبردی اهل سنّت ایران» و کار کانالِ تلگرامی مربوط به آن، صمیمانه از زحمات آن عزیزان در آن ایام تشکر و قدردانی می‌نمایم.

حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان، مدیر مدرسه علوم دینی امام بخاری سنندج ۹۶/۰۳/۰۴




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024