چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.05.2017, 7:59

کاشفی: دولت پاسخگوی اعتماد مردم باشد

عضو شواری مکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار مردم این است که دولت ارتباط بیشتری با مردم داشته و همچنین پاسخگوی مردم باشد و تکریم ارباب رجوع را دنبال کند و دولت الکترونیک اجرایی شود.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به رای مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این حرکت مردم پیام بسیار مهمی داشت و نشان داد با یک بینش پای صندوق رای آمدند و خواستار شفافیت، تعامل، مذاکره، صلح‌جویی و فاصله گرفتن از برخورد خشن هستند در این میان دو بینش اخلاق و بداخلاقی مطرح شده و مردم این را احساس کردند.

عضو شواری مکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به سیاست خارجی دولت روحانی گفت: سیاست خارجی و برجام با موفقیت انجام شد و برجام توانست قطعنامه‌های تحمیل شده را خنثی کند و یا کاری کند که آنها کارایی لازم را نداشته باشند که د ر پی آن روند عادی ‌سازی در بحث مناسبات مالی ، بیمه و کشتیرانی برقرار شد.

کاشفی با بیان اینکه  مردم برخورد آگاهانه‌ای در رابطه با سیاست خارجی دولت روحانی داشته‌اند، افزود: این انتخاب نشانگر این است که مردم خواستار این هستند که کسی روی کار آید که سیاست‌های گذشته را ادامه دهد و اهل گفت‌وگو ، سیاست و مدارا باشد و بتواند آن چیزی که در سطح بین‌المللی پیش آمده را مدیریت کند و با توجه به شرایط منطقه اگر تهدیدی در صحنه وجود دارد آن را به فرصت تبدیل کند و به بحران‌ها دامن نزند و اوضاع را به تنش نکشاند تا بحث رودررویی و جنگ را به دنبال نداشته باشد.

کاشفی بیان کرد: بنابراین با توجه به شرایطی که در دولت نهم و دهم به وجود آمد و همه دنیا در مقابل ایران قرار گرفتند دولت روحانی توانست با سیاست گفت‌وگو و منطق بحث ایران‌هراسی را حل کند و ایران در جایگاه و منزلت خود قرار گرفت که در مناظرات این ابعاد خود را نشان داد و مردم توانستند به صحنه بیایند و احساس کنند اگر سیاست‌هایی دولت یازدهم ادامه پیدا نکند، ممکن است کشور با مشکلاتی مواجه شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بحث سیاست داخلی گفت: مهمترین مساله‌ای که اکنون مردم مطالبه می‌کنند بحث رکود است که در صحبت‌های آقای روحانی و جهانگیری هم به آن اشاره شد مبنی بر اینکه برای حل مساله رکود و مشکل بیکاری باید بتوانیم سرمایه‌ها را به میدان بیاوریم که این شامل سرمایه داخلی و خارجی می‌شود و نیاز دارد تا بستری امن و آرام مهیا شود.

او گفت: با توجه به ارتباطاتی که میان دولت یازدهم با شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها و بوجود آمد و زمینه سرمایه‌گذاری فراهم شده باید آن‌ها ادامه یابد و پروژه‌هایی که نیمه‌تمام هستند فعال شود به ویژه در صنعت نفت و پتروشیمی می‌تواند مشکل رکود را حل کنند.

کاشفی با تاکید بر اینکه دولت در زمینه تورم موفق عمل کرد، ادامه داد: دولت یازدهم توانست تورم بالای ۴۵ درصد را به  زیر ۱۰ درصد برساند ولی در زمینه رفع رکود باید فعالیت بیشتری انجام شود و واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل شده‌ای که ثمره سیاست غلط دولت احمدی نژاد است فعال  و زمینه صادرات فراهم شود.

عضو حزب اتحاد ملت گفت: برای اولین بار در دولت یازدهم صادرات بر واردات سبقت گرفت و توانستیم از وضعیت خوبی برخوردار شویم؛ باید این مسیر را دنبال کنیم و واردات را به حداقل برسانیم همانطور که در گندم به خودکفایی رسیدیم و مساله واردات بنزین را برای نیاز داخل مدیریت کردیم.

او تاکید کرد: دولت باید در زمینه صادرات و سرمایه‌گذاری تلاش بیشتری داشته باشد تا بتوانیم مسائل اقتصادی را موثرتر پیگیری کنیم و مردم آن را احساس کنند و با توجه به اعتمادی که به دولت کردند مسائل حقوق شهروندی و قانون‌مداری هم باید ظهور بیشتری داشته باشد.

کاشفی با اشاره به فعالیت احزاب در دولت یازدهم گفت: زمینه فعالیت بیشتر احزاب در دولت روحانی فراهم شد که امیدواریم ادامه یابد و روز به روز احزاب بتوانند به جایگاه خود برسند.

کاشفی در رابطه با ویژگی کابینه دوازدهم گفت: انتظار مردم این است که دولت ارتباط بیشتری با مردم داشته و همچنین پاسخگوی مردم باشد و تکریم ارباب رجوع را دنبال کند و دولت الکترونیک اجرایی شود تا مردم وقت زیادی صرف نکنند و بدون واسطه کار خود را انجام دهند.

او افزود:  نیازمند بازنگری در برخی وزارتخانه‌ها هستیم و باید در برخی موارد وزرا تقویت شوند و با توجه به مطالبه مردم برای شفافیت دولت باید این مسائل را سریع‌تر در دستور کار خود بگذارد.

کاشفی اظهار داشت: رای مردم به روحانی مثبت بود اما انتظاراتی هم دارند و دولت باید پاسخگوی اعتماد مردم باشد تا مردم احساس کنند  شیرینی و حلاوت انتخابی که کردند ماندگار است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024