پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.05.2017, 7:50

شکوری‌راد: مهم‌تر از پیروزی روحانی رفتار آگاهانه مردم بود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مهم‌تر از پیروزی روحانی در این انتخابات رفتار سنجیده و آگاهانه مردم است. در واقع مردم با انتخاب خودشان بر پوپولیسم پیروز شدند که این امر اثرگذاری عمیق و طولانی مدتی دارد.

علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره حضور مردم و رای آنها در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما در این انتخابات شگفتی آفریدند و همه تحلیل‌گران را جا گذاشتند.

او خاطرنشان کرد: کمتر کسی چنین نتیجه‌ای را متصور بود. حتی خوشبین‌ترین افراد هم این حضور حداکثری و پیروزی را پیش‌بینی نکرده بودند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تاکید کرد: رای مردم در ۲۹ اردیبهشت سرمایه بزرگی برای کشور است. ما ملتی فهیم و آگاه داریم که به خوبی می‌داند صلاح در چیست و آگاهانه انتخاب می‌کنند.

او تاکید کرد: رای مردم در روستاها به خصوص بعد از تبلیغات پوپولیستی بسیار شگفت‌انگیز بود.

شکوری‌راد در ادامه عنوان کرد: رای مردم در این بخش‌ها نشان داد که آنها نیز مانند افراد داخل شهرها آگاه و مطلع هستند.

او تصریح کرد: گسترش شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی و پوشش اینترنت که به همت دولت طی چهار سال گذشته برقرار شده است باعث شد وسعت دید مردم در این نواحی گسترش پیدا کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت یکی از کارهای مهمی که انجام داد گسترش پوشش اینترنت و افزایش پهنای باند و سرعت آن بود که آگاهی را به روستاها برد.

او در ادامه افزود: در حالی که پوپولیسم یک تهدید برای توسعه کشورهای غربی محسوب می‌شود در ایران نتوانست مردم را به دنبال خود بکشد. آنان یک رای کاملاً آگاهانه و سنجیده را به صندوق‌ها انداختند. مهم‌تر از پیروزی روحانی در این انتخابات رفتار سنجیده و آگاهانه مردم است. در واقع مردم با انتخاب خودشان بر پوپولیسم پیروز شدند که این امر اثرگذاری عمیق و طولانی مدتی دارد.

شکوری‌راد در ادامه به سخنان رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آگاهی مردم اشاره و عنوان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در جایی عنوان کرد مردم به آن درجه از آگاهی رسیده‌اند که دیگر من نگران آینده ایران نیستم معتقدم در این انتخابات این امر به منصه ظهور رسیده است.

او تاکید کرد: رای مردم در هر انتخابات حرکت آینده کشور را تضمین می‌کند تا در مسیر درست و عقلانی پیش برود.

شکوری‌راد همچنین گفت: این انتخابات غلبه عقلانیت در برابر پوپولیسم بود. این انتخاب مردم بزرگ و تاریخ‌ساز محسوب می‌شود و اثرات آن را در آینده کشور خواهیم دید.

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وظیفه دولت یازدهم در برابر حضور گسترده مردم در این انتخابات چیست، گفت: ابتدا دولت باید قدر این حرکت مردم را بداند آنها کاری که باید را انجام دادند و تمام و کمال در صحنه حاضر شدند.

او تاکید کرد: دیگر برای دولتمردان بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که در خدمت‌رسانی به این مردم کوتاهی کنند معتقدم دولت در گذشته به هر میزان که همت و تلاش داشته است باید در این دوره آن را چندین برابر کنند. وظیفه دولت بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است. ما ملتی آگاه داریم که بر عملکرد مسئولان خود نظارت دارند و با دقت به امانتی که به آنها سپرده شده می‌نگرند.

شکوری‌راد افزود: رأیی که مردم در صندوق‌ها انداختند درهای عذر و بهانه برای نتوانستن را بر روی دولت می‌بندد.

او با اشاره به همکاری و همدلی در میان تمام ارکان نظام بعد از انتخابات عنوان کرد: دولت فقط نباید برای بهبود وضعیت کشور اقدام کند بلکه مخالفان دولت هم متوجه رای مردم باشند و به کمک دولت بشتابند تا در کارها موفق شود.

شکوری‌راد تاکید کرد: رأیی که مردم در ۲۹ اردیبهشت به صندوق‌ها انداختند سرمایه کل نظام است و نباید آن را کوچک شمرد و یا تباه کرد. فرقی نمی‌کند کدام جناح پیروز شده و یا کدامیک صحنه را واگذار کرده هر کسی که در مناظرات وعده‌ای به مردم داده برای تحقق آن باید تلاش و با دولت تعامل کند.

او در خاتمه عنوان کرد: اینکه بگوییم دولت باید تمامی کارها را انجام دهد و جناح بازنده دست از تلاش بردارد حرف درستی نیست این جناح نیز باید به کمک دولت بیاید نه اینکه در مقابلش کارشکنی یا ایستادگی کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024