جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.05.2017, 11:26

تقلب در انتخابات شوراى شهر اهواز ودرگيرى در فرماندارى

سايت‌هاى محلى و كانال هاى شبكه‌هاى اجتماعى در اهواز خبر داده اند كه پس از اعلام پيروزى دو ليست «ائتلاف بزرگ اهواز ١٠+٣» و «توحيد الصوت» و نيز برخى كانديداهاى مستقل عرب ، در نتايج شبه نهايى و غير رسمى، خبرهايى از وقوع تقلب در نتايج انتخابات شوراى شهر اهواز، امروز يكشنبه ، به نفع كانديداهاى گروههاى غير بومى مهاجر به استان، منتشر شده است.

در پى اين حوادث و اعتراض بسيارى از كانديداهاى عرب ، برخى از اعضاى هيات نظارت بر انتخابات با يك عضو حراست فرماندارى اهواز وابسته به جناح مهاجران، كه در عمليات تقلب دست داشتند درگير شده ، كه منجر به بازداشت اين عضو هيأت نظارت توسط نيروى انتظامى شده است.

طبق آخرين خبرها در بازبینی ۲۲ صندوق با اصرار نمایندگان نتايج آرا حدود ۷۰ درصد مغایرت وجود داشته است و صندوق هاي باز شماري شده همه اشكال تخلف داشتند.

گفتنى است با گذشت ۲ روز از انتخابات پنجمین دوره شورای شهر، هنوز اسامی اعضای شورای شهر اهواز مشخص و اعلام نشده است.

خبرگزارى «ایسنا»،‌ از فرماندار اهواز نقل كرده كه وى با اشاره به آخرین وضعیت شمارش آرا در انتخابات شورای شهر، گفت:‌ امیدواریم بتوانیم مطابق آنچه قول داده بودیم، تا امشب (یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه) نتایج نهایی انتخابات شورای شهر اهواز را اعلام کنیم.

نبی‌الله خون‌میرزایی در خصوص اعلام نهایی اسامی منتخبان شورای شهر اهواز اظهار کرد: ‌۴۱۳ شعبه اخذ رای در اهواز داشتیم که تاکنون آرای ۲۶۰ شعبه ثبت نهایی شده است و اطلاعات 124 شعبه دیگر در حال انتقال جهت ثبت‌ هستند؛ ‌آراء پنج شعبه نیز هنوز به فرمانداری نرسیده است و در حال شمارش هستند.

وی ادامه داد: ما خوشبین بودیم که بتوانیم تا امشب طبق آنچه قبلا قول داده بودیم آراء شورای شهر اهواز را اعلام کنیم؛ در این زمینه باید دقت کافی داشته باشیم و عجله‌ای نداریم، چراکه دقت برای ما مهم‌تر است.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: «اکنون نمی‌توانیم هیچ آماری را ارائه دهیم؛ چراکه باید آراء تمامی شعب شمارش شوند و رقابت‌ داوطلبان نزدیک بوده و ممکن است افراد تا پایان شمارش در مرز اعضای اصلی و علی البدل جابه‌جا شوند».

وی همچنین میزان مشارکت واجدین شرایط در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر را ۷۰ درصد اعلام کرد.

با اين حال فعالان اهوازى مى گويند در پى شكايات كانديداهاى عرب و بازبینی ۲۲۲ صندوق با اصرار نمایندگان اهواز حدود ۷۰ درصد مغایرت وجود داشته است و معتقدند كه در اكثر صندوقهاى اخذراي تقلب شده وميبايست كليه صندوقها بازبيني شود.

طبق خبرهاى واصله ، رییس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای کشور، امشب از تهران برای بررسی تخلفات صورت گرفته وارد اهواز میشود.

نمايندگان اهواز در مجلس شوراى ايران على ساری و جواد الباجی بعنوان بازرسان هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای های کشور در استان و نمایندگان اهواز ضمن حضور در ستاد انتخابات اهواز و تاکید بر ضرورت حفاظت از آراى مردم پیگیر مساله تخلفات شده اند.

به گفته فعالان اهوازى ، برخی جریان های سیاسی وابسته به گروههاى مهاجر در اهواز كه قدرت مطلق حكومت محلى را دست دارند و تحت حمايت نهادهاى امنيتى استان نيز هستند ، در صدد سرپوش نهادن بر تخلفات احتمالی می باشند و به شدت به با نظارت نمایندگان مخالفت كرده‌اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024