پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.04.2017, 20:58

ايران به ١٢٠ مركز اسراييل حمله سايبری كرد

به گزارش عصرایران، اسرائیل طی چند روز گذشته هدف حملات سایبری شدید و گسترده‌ای قرار گرفته است که به گفته کارشناسان از نظر وسعت و شدت در مقایسه با حملات گذشته کم‌سابقه بوده است.

رسانه‌های وابسته به کابینه اسرائیل اعلام کرده‌اند که این حملات به صورت هم‌زمان از سوی چندین گروه هکری انجام شده و به همین خاطر شدید و گسترده توصیف شده اند.

این رسانه‌ها گروه‌های مسئول حمله سایبری را وابسته به ایران معرفی کرده‌اند.

در این حملات ویروس‌هایی از طریق ایمیل به مراکز علمی و پژوهشی وابسته به وزارت‌ها و دستگاه‌های دولتی ارسال می‌شود. نرم‌افزارهای ویروس‌یاب اسرائیل قادر به مقابله با این ویروس‌ها نبودند.

شبکه ۲۰ تلویزیون عبری زبان اسرائیل در گزارشی آورده است «دستگاه ملی حفاظت سایبری در اسرائیل طی روزهای گذشته برای بررسی حمله سایبری تلاش کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که ایران پشت حملات سایبری به اسرائیل قرار دارد.»

این شبکه به نقل از یک منبع مطلع نیز آورد: آنچه در این حملات روی داد نشان دهنده انجام عملیات بسیار قدرتمند و هدفمند به ویژه در انتخاب اهداف است.

این منبع همچنین مدعی شده که همه اهداف این حمله در زمینه پژوهش و توسعه نیروی انسانی اسرائیل فعالیت می‌کنند.

در این گزارش آمده است که مرکز رصد وابسته به سازمان ملی حفاظت سایبری در اسرائیل با هماهنگی چندین نهاد آمریکایی، بریتانیایی و بین المللی متخصص در این زمینه از پنجشنبه گذشته تا کنون در حال رصد کردن حملات سایبری است و تعداد زیادی از این حملات را کشف کرد.

طی روزهای گذشته ۱۲۰ مرکز اسرائیلی هدف حملات سایبری قرار گرفتند. این حملات توسط گروه‌های هماهنگ هکری با اسم “اویل ریگ” علیه چندین وزارت، موسسه آکادمیک، شرکت تجاری و چندین شخصیت انجام شد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024