شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.04.2017, 9:46

آمریکا، روسیه و کردستان عراق از حملات به پ.ک.ک مطلع بودند

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که این کشور هرگز اجازه نمی‌دهد سنجار عراق به پایگاه پ‌ک‌ک تبدیل شود و همچنان عملیات خود را در شمال عراق و سوریه تا زمان از بین بردن آخرین تروریست‌ها ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: ما به اتخاذ اقدامات لازم پایبند هستیم و باید گام‌هایی برداریم. ما به آمریکا، روسیه و دولت اقلیم کردستان عراق حملاتمان علیه پ‌ک‌ک را ابلاغ کردیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد سنجار عراق به پایگاهی برای پ‌ک‌ک تبدیل شود و به عملیاتمان علیه آن‌ها ادامه خواهیم داد.

جنگنده‌های ارتش ترکیه روز سه‌شنبه نیروهای کرد را در سنجار عراق و شمال شرق سوریه هدف قرار دادند. آمریکا اعلام کرده که این حملات بدون موافقت ائتلاف ضد داعش انجام شده است.

اردوغان گفت: ما از کشته شدن تعدادی از پیشمرگ‌های کرد عراق در عملیات ارتش ترکیه در سنجار متأسفیم. عملیات ما به هیچ وجه علیه پیشمرگ‌ها نبوده است.

وی درباره سوریه گفت: ما بارها گفتیم که “در سایه ابقای بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در قدرت نمی‌توان بحران را حل کرد! بشار اسد عنوانی برای راهکار مورد انتظار در سوریه نیست و باید سوریه را از اسد «آزاد» کرد تا راهکار به دست آید.”

اردوغان تأکید کرد: “روسیه حمایت خود را از رئیس‌جمهور سوریه کاهش داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به من گفت: اردوغان حرف مرا به درستی درک می‌کند. من مدافع یا وکیل اسد نیستم. پوتین این را به من گفت.”




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024