سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 26.04.2017, 8:50

نامه سرگشاده احمدی‌نژاد به رئیس صداوسیما

دفتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران با انتشار نامه سرگشاده وی به رئیس سازمان صدا و سیمای این کشور خواستار آن شده است تا در صورت توهین و افترای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به دولت وی، بتوانند از حق خود دفاع کنند.

وی با صدور نامه ای سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیمای این کشور خواستار آن شده است تا در صورت توهین و افترای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به دولت وی، معادل وقتی را که هر کاندیدا از تریبون صدا و سیما صرف بد گویی از دولت وی می کند، در اختیار او قرار دهند تا بتواند از حق خود و دولت نهم و دهم این کشور دفاع کند.

در بخش هایی از متن این نامه سرگشاده که وی مخالفان خود را به گناه و دروغ متهم کرده، آمده است:

- متاسفانه در طول هشت سال دولت های نهم و دهم، به ویژه سال های 90 تا 92 و علیرغم حمایت های گسترده دولت از صدا و سیما، اکثرا در مقاطع حساس، ملت شاهد عدول آن سازمان از رسالت و مسئولیت خطیر آن بودند تا جایی که آن سازمان را در برابر دولت برآمده از آراء مردم ایستاده و صداهای سرشار از تهمت و افترا و فاقد منطق، مخالفان را در بالاترین سطح منعکس می کرد. افرادی از رانت و مجوز ویژه برخوردار بودند تا هر لحظه رئیس جمهور منتخب ملت بزرگ و دولت او را مورد تاخت و تاز قرار دهند.

- همه این ها در شرایطی بود که علیرغم درخواست های متعدد کتبی و شفاهی کوچکترین فرصت برای پاسخگویی اختصاص نیافت. همه این رفتارها بر خلاف صریح آرمان آزادی خواهی و عدالت طلبی و دین مداری انقلاب سال 1357 است.

- از آن جا که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که فقط مسئول سازمان صدا و سیما را نصب می کنند و دخالتی در امور آن ندارند، معلوم نیست مظلومان و کسانی که با سخیف ترین رفتارها مورد هجوم قرار گرفته و می گیرند، به کجا باید شکایت یا مراجعه نمایند. تجربه نشان داده است قوه قضاییه مرجع امینی برای رسیدگی به امور نیست. ضمن این که هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات آن قوه نیز وجود ندارد.

- شنیده می شود که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بنا دارند از همان رویه سیئه دروغ و تخریب علیه دولت مردمی و انقلابی قبل بهره برداری نمایند. البته بر ملت معلوم است که آنان هیچ عقبه و سابقه و کارنامه قابل قبولی در خدمت صادقانه و موثر به مردم ندارند و می خواهند صرفا با تخریب برای خود حیثیت جست وجو کنند.

- با تاکید مجدد بر این که آقایان احمدی نژاد و بقایی هیچ نماینده ای در بین کاندیداهای موجود ندارند و از هیچ کدام آنها نیز حمایت نخواهند کرد، به صراحت اعلام می داریم که به استناد اصول متعدد قانون اساسی، قانون مدنی و حقوق شهروندی، صدا و سیما مکلف است در صورت ورود کاندیداها به دروغ پراکنی و ایراد تهمت و افترا، معادل همان زمان را در اختیار دولت قبل و کسانی قرار دهد که مورد ظلم ناجوانمردانه قرار گرفته اند.

- این یک خواهش یا استدعا نیست، بلکه یادآوری یک حق و از حقوق اساسی ملت است که حاکمان موظف و متعهد به صیانت از آن هستند.

- توهین کاندیداها به دولت قبل در اصل توهین به ملت است. گروه های کثیری از مردم در دیدار با جناب آقای احمدی نژاد بر این نکته تاکید دارند و می خواهند که به توهین ها و افترائات پاسخ داده شود و اصرار دارند که ایشان از عملکرد دولتشان دفاع کنند.

- دفاع از عملکرد دولت های نهم و دهم و در حقیقت دفاع از مردم و رای آن ها است و آقای احمدی نژاد مصمم اند که به این خواست مردم به طور جدی جامه عمل بپوشانند.

- انتظار دارد که شاهد رفتار صحیح و عادلانه رسانه ملی باشیم و به گونه ای عمل شود که اعتبار صدا و سیما، بیش از این مخدوش نشود و به سطح یک سایت خبری وابسته به یک حزب دسته چندم تنزل نیابد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024