پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 24.04.2017, 21:45

آمریکا ۲۷۱ سوری را در ارتباط با حمله شیمیایی ادلب تحریم کرد

بر اساس بیانیه از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، دولت این کشور ۲۷۱ کارمند سوری مرکز مطالعات و پژوهش‌های علمی سوریه را به دلیل ارتباط داشتن با حمله شیمیایی رژیم اسد به ادلب در لیست تحریم قرار داد.

در این بیانیه همچنین درباره حمله موشکی آمریکا علیه پایگاه هوایی «الشعیرات» رژیم اسد آمده است: این حمله در پاسخ به حمله شیمیایی اسد در استان ادلب سوریه صورت گرفته و طی این حمله یک واحد دولتی این کشور مورد هدف قرار گرفته است که در آن تسلیحات شیمیایی توسعه، دستگاه‌های لازم تامین و به کار گرفته می شدند.

همچنین در این بیانیه استون مونیچین، وزیر خزانه‌داری این کشور گفت: “این اقدام پاسخی به استفاده شدن از گاز سارین علیه غیرنظامیان در منطقه خان شیخون در ادلب توسط بشار اسد، است. به عنوان آمریکا برای جلوگیری از گسترش استعمال وحشیانه چنین تسلیحات شیمیایی و برای مسئول دانستن رژیم اسد در موارد نقض علنی حقوق بشر، پیامی آشکار ارسال می کنیم”.

رژیم اسد در ۴ آوریل جاری منطقه خان شیخون استان ادلب سوریه را هدف حمله با استفاده از بمب‌های حاوی مواد شیمیایی قرار داده بود. در این حمله بیش از ۱۰۰ غیرنظامی که اکثریت آنان زنان و کودکان بودند، جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰۰ غیرنظامی دیگر نیز تحت تاثیر گاز سارین قرار گرفته و مصدوم شدند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024