پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 24.04.2017, 21:42

قوه قضائيه تقاضای تجدیدنظر نازنین زاغری را رد کرد

دویچه وله: دادگستری ایران با تقاضای نازنین زاغری مبنی بر تجدیدنظر در حکم زندان او مخالفت کرده است. این شهروند ایرانی بریتانیایی توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده و با اتهام “براندازی نرم” به ۵ سال زندان محکوم شده است.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه (۲۴ آوریل برابر ۴ اردیبهشت) از قول ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری اعلام کرد که قوه قضائيه ایران با تقاضای تجدیدنظر وکیل این شهروند ایرانی - بریتانیایی مخالفت کرده است. او گفته است که اوایل هفته جاری از این موضوع باخبر شده است.

به گفته ریچارد رتکلیف تقاضای فرجام آخرین تلاش همسرش در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی بوده است.

نازنین زاغری که همراه کودک دوساله‌اش برای دیدار خانواده و گذراندن تعطیلات نوروزی، به ایران سفر کرده بود، روز ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران از سوی اطلاعات سپاه پاسداران در “فرودگاه امام خمینی” تهران بازداشت شد.

به گفته رسانه‌های ایران نازنین زاغری از سوی ارگان اطلاعاتی سپاه پاسداران به تلاش در جهت “براندازی نرم” متهم شده است. همسر خانم زاغری می‌گوید اتهامات همسرش به صورت روشن و دقیق اعلام نشده است.

نازنین زاغری یک شهروند ایرانی- بریتانیایی است که برای بنیاد تامسون رویترز، بازوی خیریه خبرگزاری رویترز، کار می‌کرده است.

خانواده نازنین زاغری خواهان این هستند که دولت بریتانیا به طور رسمی و علنی خواستار آزادی او شود، اتهام‌های مقام‌های ایرانی علیه او را رد کند و سفیر بریتانیا در تهران اجازه یابد با او در زندان دیدار کند.

همسر خانم زاغری می‌گوید: «وقت آن است که دولت بریتانیا بگوید که نازنین بی‌گناه است. او تنها برای دیدار خانواده به ایران رفته بود و در لندن تنها با یک بنیاد خیریه همکاری داشته است».

کانون مدافعان حقوق بشر روز ۱۴ فروردین امسال خبر داد که مسئولان دستگاه قضایی ایران به نازنین زاغری اجازه ندادند که به مناسبت عید نوروز با بستگانش تماس تلفنی داشته باشد.

خانم زاغری آبان سال پیش در اعتراض به وضعیت نامناسب سلول انفرادی و دریافت حکم ۵ سال حبس، اعتصاب غذا کرده بود که پس از شکستن اعتصاب غذا، به بند عمومی در زندان اوین منتقل شد.

قوه قضاییه ایران هنوز درباره رد درخواست تجدیدنظر خانواده زاغری گزارشی منتشر نکرده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024