پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 23.04.2017, 9:37

دلایل حصر و حبس مسوولان سابق کشور بررسی شود

حیدری در تذکر شفاهی: مرکز تحقیقات استراتژیک دلایل حصر و حبس مسوولان سابق کشور را بررسی کند

یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد مراکز تحقیقات کشور ازجمله مرکز تحقیقات استراتژیک خواسته شود، مطالعه‌ای عمیق و همه‌جانبه انجام گیرد که چرا از ابتدای انقلاب تاکنون، روسای جمهور، نخست‌وزیران و روسای مجلس عموماً به حبس یا حصر کشیده شده‌اند و تکرار این حوادث و رخدادها به صورت یک روند درآمده است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا حیدری در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به موضوع حصر و ممنوع‌التصویری رییس دولت اصلاحات اعلام کرد: تذکر و درخواست بنده از آقای روحانی به‌عنوان رییس شورای‌عالی امنیت ملی این است که از مقام معظم رهبری تقاضای رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و سرکار خانم رهنورد و لغو ممنوع‌التصویری آقای خاتمی را مطرح کنند.
او گفت: چرا که این عزیزان در شرایط جسمی و سنی خاصی قرار دارند و اگر خدایی‌ناکرده اتفاقی که برای آیت‌الله هاشمی پیش آمد، برای محصورین نیز پیش بیاید، در شان نظام جمهوری اسلامی نخواهد بود.
نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما هم از مقام معظم رهبری تقاضا داریم که عنایت ویژه مبذول فرموده و به مسئولان مربوطه دستور دهند که این حصر بیش از این کش‌دار نشود.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم این بزرگواران از نجیب‌ترین، باوفاترین به ملت و مملکت هستند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: جا دارد مراکز تحقیقات کشور ازجمله مرکز تحقیقات استراتژیک خواسته شود، مطالعه‌ای عمیق و همه‌جانبه انجام گیرد که چرا از ابتدای انقلاب تاکنون، روسای جمهور، نخست‌وزیران و روسای مجلس عموماً به حبس یا حصر کشیده شده‌اند و تکرار این حوادث و رخدادها به صورت یک روند درآمده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنگامی که این مسئله به صورت یک روند دربیاید، بسیار قابل تامل خواهد بود.
حیدری در پایان بار دیگر از رییس‌جمهور درخواست کرد که این تقاضا را با مقام معظم رهبری درمیان بگذارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024