پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.04.2017, 21:49

اختیارات ابراهیم رئیسی کمتر از ریاست جمهوری نیست

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان ایران طی مصاحبه ای به خبرگزاری «ایلنا» گفت که تردید ندارم حضور شخصی مانند ابراهیم رئیسی در میدان انتخابات ریاست جمهوری کشور بیشتر روانی و برای منصرف کردن حضور روحانی در میدان انتخابات است و نامزدی رئیسی در واقع بازی است که رسانه‌های رقیب دولت به راه انداخته اند اما این را نمی دانند در حال حاضر اختیارات وی کمتر از ریاست جمهوری نیست.

وی افزود: “دوستان اصلاح طلب، ابراهیم رئیسی را جدی گرفته‌اند، موقعیت و جایگاهی که رئیسی در آستان قدس پیدا کرده، بسیار مهم‌تر از نامزدی در انتخابات است. به نظرم باید از این تغییرات استقبال کرد و به دوستان اصلاح‌طلب و اصولگرا توصیه می کنیم دچار توهم توطئه نشوند. اینکه آقای رئیسی تصمیم گرفته در دهه پنجم حیات سیاسی خودش تغییری ایجاد کند و شخصیت جدیدی بسازد، باید از او استقبال بکنیم”.

ناصری در ادامه درباره آرایش سیاسی ایران گفت: “قطعا فضای اجتماعی ما به گونه‌ای خواهد بود که بدون تردید شاهد انتخابات دوقطبی‌ خواهیم بود. ماهیت اجتماعی و روانی جامعه ما در طول سالیان متمادی این را ثابت کرده است، ما هر چه قدر هم بخواهیم انتخابات را به سوی چند قطبی پیش ببریم، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. حتی اگر چندین کاندیدا مانند امسال ثبت نام کرده باشند باز هم ما فضای دوقطبی را خواهیم داشت”.

وی تصریح کرد: حافظه سیاسی ما نشان داده است همیشه در کشور ما بین دو جریان اصلی رقابت وجود دارد که البته با توجه به شرایط کنونی کشور باید به این نکته توجه کرد که امروز جریان اصولگرا به دو بخش تقسیم شده؛ بخش تاریخی، هویت‌دار و دارای شناسنامه کنار روحانی قرار گرفته و بخش دیگر که رقبای روحانی هستند در طرف مقابل قرار می‌گیرد.

ناصری همچنین اظهار داشت: اما بدون تردید وضعیت یک قطب که نامزد آنان رئیس جمهور فعلی است، مشخص و قابل پیش بینی است، اما برای قطب مقابل نمی‌شود تا مشخص شدن نامزد نهایی شانسی را در نظر گرفت.

گفتنی است که در همین حال، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره نامزدی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: با وجود این‌که سوابق قضایی و اشراف آقای رئیسی بر حوزه قضایی مورد توجه مردم قرار می‌گیرد اما به هیچ عنوان برای تصدی پست ریاست جمهوری کافی نیست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024