پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 22.04.2017, 21:42

تمام خاک‌های اطراف تهران آلوده هستند

به گزارش خبرگزاری «ایلنا»، سعید متصدی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران اعلام کرد: سالانه 16 میلیون تن فرسایش خاک در ایران داریم و این رقم نسبت به میانگین جهانی فرسایش خاک بسیار بیشتر است و تمام خاک‌های اطراف تهران آلوده هستند.

وی افزود: حتی اگر بهترین آب را به زمین‌های کشاورزی تزریق کنیم، باز هم به دلیل آلودگی خاک به دلایل مختلف همچون مصرف بی‌رویه سم و کود، محصول ناسالم خواهیم داشت و متاسفانه امروز شاهد پیدایش و ظهور این مواد در سفره غذایی مردم نیز هستیم.

متصدی ادامه داد: متاسفانه به رغم مصرف بسیار زیاد کود، خاک کشور به لحاظ مواد غذایی، بسیار فقیر است و شوری آن نیز در حال افزایش است که نشان می دهد نه تنها مصرف بی رویه برخی مواد نمی‌تواند منجر به پایداری منابع شود بلکه با افزایش فشار بر خاک منجر به فقیر شدن آن و ناپایداری منابع می شود.

وی ضمن یادآوری این موضوع که ۳۰ تا ۴۰ درصد محصولات غذایی به پسماند تبدیل می شود، گفت: محصولات غذایی با مصرف منابع آب و خاک کشور تولید می شود ولی به دلیل نبود مراقبت کافی همچنین مصرف بی رویه، بخش مهمی از محصولات تولیدی، در مرحله برداشت، توزیع و انتقال به پسماند تبدیل می شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024