سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.03.2017, 23:10

اعتصاب ۲۴ ساعته خبرگزاری‌های ایتالیا

هیات های تحریریه خبرگزاری های رسمی ایتالیا (CDR) طی صدور بیانیه ای اعلام کردند: خبرگزاری های این کشور از جمله «انسا» در اعتراض به عدم پاسخگویی دولت این کشور برای حل مناقصه قریب الوقوع اروپایی در بخش مطبوعات به مدت ۲۴ ساعت اعتصاب کردند.

در این بیانیه آمده : این اعتصاب در روز مهمی برای اروپا و ایتالیا برگزار می شود. بر همین اساس ۸۰۰ خبرنگار خبرگزاری های سراسر این کشور از سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری، نهادهای ملی، اتحادیه اروپا و افکار عمومی؛ برای سکوت خبری که تمام سیستم اطلاع رسانی در ایتالیا برروی آن تکیه می کند، ابراز تاسف می کنند.

در بخش دیگر این بیانیه ضمن اشاره به این که در تاریخ ایتالیا برای نخستین بار آژانس های خبری با هماهنگی یکدیگر در تمام بخش های اطلاع رسانی دست به اعتصاب زده‌اند، تصریح شده است: خبرنگاران در قبال عدم پاسخگویی دولت این کشور برای حل مناقصه قریب الوقوع اروپایی در بخش مطبوعات که به گفته آن‌ها می‌تواند پایداری خبرگزاری ها را به خطر اقدام به برپایی اعتصاب یک روزه کنندبیندازد، دست به اعتصاب زده‌اند.

این در حالی است که رهبران ۲۷ کشور اروپایی روز شنبه در شهر رم، پایتخت ایتالیا برای شرکت در مراسم شصتمین سالگرد «معاهده رم» که با پایه گذاری اتحادیه اروپا انجامید، گردهم آمده اند. در این میان سکوت خبرگزاری های سراسر این کشور باعث شد این رویداد بازتاب چندانی نداشته باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024