جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.03.2017, 22:04

«بازی خطرناك احمدی نژاد و بقایی»

محمد فاضلی، معاون مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، در یادداشتی تلگرامی درباره تحولات انتخاباتی اخیر نوشت:

محمود احمدی‌نژاد سفرهای استانی خود را از امروز آغاز کرده و محور فعالیت او حمایت از حمید بقایی است و همه امید ایشان به وعده یارانه ۲۵۰ هزار تومانی است.

حمید بقایی اگر ردصلاحیت نشود و پا به میدان انتخابات بگذارد و با همین وعده پیروز انتخابات باشد، سابقه این جمع نشان داده است هرچند کوتاه‌مدت، ولی این وعده خود را به هر قیمت عملی می‌کنند و مسیر غلط جدیدی را بنیان می‌نهند که جز به فروپاشی اقتصادی و بی‌ثباتی سیاسی نخواهد انجامید.

این جماعت اما اگر تأیید صلاحیت نشوند، چنان تا زمان اعلام صلاحیت‌ها بر آتش انتظارها و توقعات مردم می‌دمند که نظام سیاسی و سیاست‌گذاری را در برابر تناقض‌های بزرگ قرار خواهند داد.

سایر کاندیداها در رقابت برای کسب رأی چاره‌ کار را در سبقت گرفتن بر ایشان در شعارهای عوام‌فریبانه می‌یابند و بار دیگر عقلانیت به محاق می‌رود.

نظام سیاسی نیز خود را رویاروی مردمی می‌بیند که تصور می‌کنند یک منجی، عدالت‌خواه و آن‌ قهرمانی که ایشان را به حق‌ و حقوق‌شان می‌رساند، رد صلاحیت شده است.

محمود احمدی‌نژاد و حمید بقایی بازی خطرناکی با امنیت ملی و ثبات سیاسی کشور را آغاز کرده‌اند.

وعده ۲۵۰ هزار تومان یارانه، و تحریک کردن سایر کاندیداها به مسابقه گذاشتن در ارائه چنین وعده‌هایی، برای کشوری که از پس ارائه ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه سالیانه برنمی‌آید و بودجه عمرانی آن یک‌سوم همین مقدار است؛ برای کشوری که تازه به تورم یک رقمی رسیده و کمر اقتصاد، محیط زیست، توان فناورانه و حتی ظرفیت استراتژیک کشور زیر بار پنج دهه پوپولیسم (عوام‌فریبی) ساختاری خم شده است؛ برای کشوری که همه عقلایش از لزوم تصمیم‌های سخت و کاربست علم و عقلانیت سخن می‌گویند؛ بازی خطرناک با امنیت ملی است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024