جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.03.2017, 11:14

افزایش سه برابری داوطلبان انتخابات شوراها

رئیس ستاد انتخابات کشور از افزایش سه برابری ثبت نام کنندکان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور نسبت به دوره قبل در پیان سومین روز از مهلت نام نویسی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در بازدید از فرمانداری تهران و روند نام نویسی نامزدهای انتخابات شوراها به خبرنگاران، گفت: تا پایان وقت نام نویسی روز گذشته، ۵۸ هزار و ۹۳۷ نفر در کل کشور ثبت نام کردند که ۱۵ هزار و ۵۶۲ نفر برای شورای شهر و ۴۳ هزار و ۳۷۵ نفر برای شوراهای روستا خود را نامزد کرده اند.

به گفته این مسئول، سه هزار و ۲۲۰ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

احمدی گفت: پیش بینی می کنیم هرچه به پایان نام نویسی نزدیک تر شویم، شمار مراجعین و داوطلبان بیشتر شود.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال نو در مشهد، گفت: همترین پیام ایشان این بود که زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنیم و ما هم در این رستا همه تلاش خود را بکار می گیریم و به نظر می رسد که حضور گسترده نامزدها در این انتخابات ، نویدبخش مشارکت حداکثری باشد.

احمدی تاکید کرد اجرای قانون انتخابات و دفاع از حقوق و رای مردم بعنوان حق الناس را وظیفه می دانیم.

وی به نامزدها و داوطلبان توصیه کرد که اخلاق مدار باشند و فقط به توانایی و برنامه های خود متکی باشند و از رویه های تخریبی و خلاف شرع و اخلاق بپرهیزند.

احمدی از همه فرمانداران و بخشداران کشور خواست با توجه به اینکه ممکن است در روز آخر بر شمار داوطلبان حضور در انتخابات شوراها افزوده شود حتما تعداد کاربران را افزایش و زمینه سهولت در ثبت نام را فراهم نمایند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024