پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 23.03.2017, 9:32

چند نفر در ارتباط با حمله لندن بازداشت شده‌اند

پلیس مبارزه با تروریسم: چند نفر در ارتباط با حمله لندن بازداشت شده‌اند

پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶
بی بی سی فارسی
چند نفر در ارتباط با حمله روز گذشته در لندن بازداشت شده‌اند.
صبح روز پنجشنبه، ٣ فروردین (٢٣ مارس)، مارک راولی، رئیس واحد پلیس مبارزه با ترویسم گفت که ماموران مسلح این واحد طی ساعات شب گذشته به شش خانه در شهر بیرمنگام، در مرکز بریتانیا، مراجعه کرده و آنها را مورد بازرسی قرار داده‌اند. در این عملیات، هفت نفر نیز بازداشت شده‌اند. آقای راولی تایید کرد که عملیات شب گذشته با حملات روز چهارشنبه در لندن ارتباط داشته است.
بیرمنگام از شهرهای عمده بریتانیا با جمعیت قابل توجه مهاجران است و جامعه بزرگی از مسلمانان بریتانیایی در این شهر سکونت دارند. در مورد هویت بازداشت شدگان و ارتباط احتمالی آنان با حمله روز گذشته لندن جزئیاتی منتشر نشده است.
مارک راولی گفت که به نظر می‌رسد که عامل حمله روز گذشته در لندن “تحت تاثیر تروریسم بین‌المللی” قرار داشته است. برخی از منابع پلیس احتمال ارتباط یا تاثیرپذیری این فرد از گروه دولت اسلامی - داعش - را مطرح کرده بودند.
روز چهارشنبه، راننده یک خودرو با قصد کشتن شهروندان، وارد پیاده رو پل وستمینستر در کنار ساختمان پارلمان بریتانیا شد و تعدادی از عابران را عمدا زیر گرفت. او سپس به میدان مقابل پارلمان رفت و یک مامور پلیس را با چاقو به قتل رساند. فرد مهاجم در همین محل به ضرب گلوله یک مامور پلیس از پای درآمد.
طیق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط منابع رسمی، علاوه بر مامور پلیس و فرد مهاجم، در این حمله سه عابر کشته و دست کم بیست و نه نفر دیگر زخمی شدند که حال هفت تن از آنان وخیم گزارش شده است.
چند دانش آموز فرانسوی که از سوی مدرسه خود به صورت گروهی به لندن آمده بودند از جمله زخمی‌های این واقعه هستند.
در پی این حمله، بخش‌هایی از لندن به روی رفت و آمد مسدود شد و ماموران پلیس، که بعضی از آنان مسلح بودند، در نقاطی از لندن مستقر شدند. پل وستمینستر در ساعات صبح پنجشنبه همچنان در محاصره ماموران است.
ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، حمله روز گذشته در لندن را اقدامی “بیمارگونه و ننگین” توصیف کرد و گفت که فرد مهاجم با انتخاب پل وستمینستر و میدان مقابل پارلمان برای این حمله در نظر داشته نشان دهد که “دموکراسی ما را نشانه گرفته است.”
هنوز پلیس جزئیاتی از حمله روز گذشته از جمله مشخصات عامل این حمله را منتشر نکرده است. پس از یک رشته حملات انتحاری در لندن در تابستان سال ٢٠٠٥، پلیس تمهیداتی را برای مقابله با عملیات تروریستی در این شهر پیش بینی کرده بود و مقامات دولتی واکنش پلیس مبارزه با تروریسم و ماموران امدادرسانی در روز گذشته را مناسب توصیف کرده اند.
عامل حمله روز گذشته برای انجام عملیات خود، از امکانات قابل دسترس شامل یک خودرو و چاقو استفاده کرده است. هنوز اعلام نشده است که آیا او به تنهایی این حمله را طراحی و اجرا کرده یا از حمایت و امکانات تدارکاتی سازمان یافته هم برخوردار بوده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024