پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.03.2017, 14:12

درگذشت یکی از اسطوره‌های موسیقی

چاک بری، اسطور موسیقی راک‌ اند‌ رول در ۹۰ سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش خبرآنلاین، پیکر بی‌جان چاک بری یکی از پیشگامان سبک موسیقی راک اند رول، شنبه ۲۸ اسفند در خانه‌اش پیدا شد.

باب دیلن، خواننده سرشناس آمریکایی و برنده نوبل ادبیات از بری به عنوان شکسپیر موسیقی راک اند رول یاد می‌کرد. بری در کارهایش عناصر سبک‌های موسیقی بلوز، راکابیلی و جاز را به هم آمیخت و برخی از ماندگارترین ترانه‌های قرن بیستم را خلق کرد.

او الها‌م‌بخش بسیاری از ستارگان بزرگ موسیقی راک مانند کیث ریچاردز،‌ پل مک‌کارتنی، جان لنون و بروس اسپرینگستین بود. آهنگ‌های او بارها از سوی بسیاری از گروه‌های شناخته شده چون بیتلز و رولینگ استونز و حتی الویس پریسلی بازخوانی شد.

جان لنون عضو سرشناس گروه بیتلز درباره او گفته بود: «اگر دوست دارید به راک اند رول نام دیگری بدهید. باید آن را چاک بری بنامید.»

انتشار خبر درگذشت بری، بسیاری از چهره‌های سرشناس دنیای موسیقی را به واکنش واداشت. میک جگر خواننده رولینگ استونز در توییتر نوشت: «چاک تو شگفت‌انگیز بودی و موسیقی تو تا همیشه در وجود ما حک شده است.»

چاک بری از نخستین چهره‌هایی بود که نامش در تالار مشاهیر راک اند رول حک شد. کیث ریچاردز سال ۱۹۸۵هنگام ثبت نام بری در تالار مشاهیر راک اند رول گفته بود: «برای من خیلی سخت است که درباره چاک بری صحبت کنم چون من از تک تک بداهه‌نوازی‌های او استفاده کرده‌ام. او مردی است که این کار را آغاز کرد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024