پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.03.2017, 10:18

۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو دست به تجمع زدند

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
ایلنا

در اعتراض به دریافت نکردن ۲ ماه مزد و واریز نشدن حق بیمه؛۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه روغن نباتی قو دست به تجمع زدند

در حدود ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه پارس قو تولید کنند روغن نباتی قو امروز در اعتراض به عدم پرداخت ۲ ماه مزد و و واریز حق بیمه (دی و بهمن) ۹۵ و عیدی مقابل شرکت نهان گل، سهم دار عمده کارخانه روغن نباتی قو تجمع کرده‌اند.
جمعی از کارگران کارخانه پارس قو در تماس‌های جداگانه به ایلنا گفتند که کارفرمای کارخانه پارس قو دستمزد دی و بهمن و عیدی سال ۹۶ آنها که در حدود ۲۳۰ نفر هستند را به صورت کامل پرداخت نکرده است. از این رو از حوالی ساعت ۹ صبح مقابل شرکت نهان گل، سهم دار عمده کارخانه روغن نباتی قو تجمع کرده‌اند.
این کارگران می‌گویند: کارفرما تنها برای تعدادی از کارگران مزد و مزایای دی ماه را واریز کرده است. عدم واریز ۲ ماه حق بیمه هم موجب شده دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی‌مان تمدید یا تعویض نشود.
تعداد کارگران کارخانه پارس قو که در تجمع امروز حضور دارند در حدود ۱۰۰ نفر است. آنها تاکید دارند که کارفرما مطابق مصوبه کمیسون کارگری فرمانداری مکلف شده مطالبات مزدی تمامی آنها را تا ۱۵ اسفند پرداخت کند اما حالا با گذشت بیش از ۱۰ روز از این تاریخ کارفرما تنها مطالبات مزدی دی ماه تعدادی از کارگران را پرداخت کرده است.
کارگران کارخانه همچنین می‌گویند نگران آن هستند که پرداخت دستمزد اسفند ماه آنان نیز با تاخیر انجام شود.
کارگران کارخانه پارس قو در تجمع امروز یادآور شده‌اند که باتوجه به کاهش قدرت خریدشان به علت سطح پایین دستمزدها انتظار دارند که در پایان سال کارفرما کلیه مطالبات مزدی آنان را پرداخت کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024