جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.03.2017, 12:30

بیانیه نماینده تهران درباره «لابی‌های عجیب» به نفع قالیباف در مجلس

«فاطمه سعیدی» یکی از نمایندگان تهران در مجلس با انتشار بیانیه‌ای به مخالفت نمایندگان با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران واکنش نشان داد و از «لابی‌های عجیب» در مجلس به نفع محمدباقر قالیباف شهردار تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه خانم سعیدی در پی می آید:

« مردم شریف تهران

متاسفانه امروز نمایندگان مجلس به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری پایتخت رای مخالف دادند و این طرح تصویب نشد.

لازم است به عنوان یکی از وکلای شما در خانه ملت توضیحاتی را در خصوص اتفاقاتی که منجر به این رای منفی شد ارائه دهم. لذا به اختصار چهار عامل اصلی رای منفی امروز مجلس را بر می شمارم:

١- فشار سنگینی که از سوی حامیان و اطرافیان شهردار تهران طی هفته‌های گذشته رو به افزایش گذاشته بود و لابی‌های عجیب با نمایندگان

٢- انتخاب زمان نامناسب (آخرین سه شنبه سال) برای قراردادن این موضوع در دستور کار

٣- غیبت ده‌ها نماینده محترم در جلسه و توجه به این موضوع که اگر حتی نیمی از غایبان امروز در جلسه حضور داشتند نتیجه دیگری رقم می خورد.

٤- عدم پایبندی برخی نمایندگان به نگاه غیرسیاسی به فساد

در پایان به استحضار شما مردم عزیز می رساند نمایندگان مجلس با این طرح موافق بودند اما در جلب موافقت سایر نمایندگان موفق نبودیم. به همین دلیل به عنوان یکی از نمایندگان تهران از شما بزرگواران که با رای قاطع خود در اسفند سال گذشته خواستار اصلاح و برخورد با فساد بودید پوزش می خواهم. تلاش ما در برابر ابزارهای پیدا و پنهان برخی صاحبان قدرت کافی نبود.

امیدوارم روزهای پایانی امسال برای ملت بزرگ ایران با صحت و شادکامی همراه باشد و همچنین سالی نیکو در پیش داشته باشیم سالی که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن برگزار می شود و امروز اهمیت شورای شهر تهران بیش از همیشه آشکار گشته است.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024