جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 27.02.2017, 19:42

نحوه بازداشت فرزانه جلالی، فعال مدنی

فرزانه جلالی، فعال مدنی، دانشجوی محروم از تحصیل و فعال حقوق زنان اهل کرمانشاه که روز پنج شنبه پنجم اسفند ماه در پی تماس تلفنی به «اداره ثبت اسناد» فراخوانده اما در آنجا بازداشت شد، روز شنبه هفتم اسفند ماه اجازه یافت تا طی یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده‎اش اعلام کند که در «بازداشتگاه میدان نفت» متعلق به اداره کل اطلاعات کرمانشاه نگهداری می‎شود.

فرزانه جلالی، فارغ‌ التحصیل رشته مردم شناسی دانشگاه تهران، عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه تهران و مدیر مسئول سابق روزنامه صبح دانشگاه تهران است. او به دلیل فعالیت های دانشجویی با وجود کسب رتبه ۶ در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل محروم شد. این فعال مدنی طی چند سال گذشته در حوزه‌های زنان و حقوق کودکان فعال بوده و از جمله فعالیت‎هایش حمایت از دانش‌آموزان آسیب دیده حادثه آتش‎سوزی مدرسه روستای شین‎آباد و پیگری مطالبات این دختران دانش آموز است که در ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۱ بر اثر آتش سوزی در دبستان انقلاب اسلامی روستای شین آباد دو تن از آنها جان باختند و سایر دختران دانش آموز نیز دچار سوختگی شدند.

همزمان شبکه حقوق بشر کُردستان در گزارشی از چگونگی بازداشت فرزانه جلالی خبر داد که «روز پنج شنبه ۵ اسفندماه نیروهای امنیتی طی یک سناریو با هماهنگی اداره ثبت اسناد کرمانشاه، با این فعال کُرد تماس تلفنی قرار گرفته و از وی خواستند برای تکمیل نقض پرونده‌ اداری‌اش، به این اداره مراجعه کند. در حین مراجعه به اداره ثبت در جلوی اداره پست چند مامور لباس شخصی جلوی فرزانه جلالی را گرفته و بدون داشتن حکم قضایی از وی می‌خواهند همراه آنان برود که با مقاومت این فعال مدنی روبرو شده و در نهایت به زور او را سوار یک خودروی شخصی کرده و ربودند.»

این سایت به نقل از یک منبع آپاه به وضعیت فرزانه جلالی خبر داد که ماموران به طور مستقیم این فعال حقوق زنان را به «بازداشتگاه اداره اطلاعات در میدان نفت منتقل کرده و بعدا به منزل مادر او مراجعه کرده و ضمن تفتیش منزل، بیشتر وسایل شخصی فرزانه جلالی شامل لپ‎تاپ، کتاب‌ها و دست نوشته‌ها را ضبط کرده‌اند» و روز شنبه هفتم اسفند ماه نیز خود فرزانه جلالی اجازه یافت تا طی یک تماس تلفنی کوتاه به خانواده خود اعلام کند که در بازداشتگاه اداره اطلاعات  کرمانشاه مشهور به «بازداشتگاه میدان نفت» نگهداری می شود.

به گفته این منبع مطلع منبع «فرزانه جلالی دارای بیماری گوارشی و دیسک کمر است و نگهداری او در سلول‎های انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات در میدان نفت کرمانشاه بدون حق در اختیار داشتن دارو، سبب نگرانی در خصوص وضعیت سلامتی‌اش شده‎است.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024