سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.02.2017, 23:11

آسیب‌های اجتماعی یک بحران جدی در کشور تبدیل شده است

شهروند| مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در امور آموزش و پژوهش درمراسم افتتاحیه طرح ملی پیمان درمراغه گفت: آسیب‌های اجتماعی به یک بحران جدی درکشور ما تبدیل شده است. کبری محمدی درجمع مربیان استان‌های شرکت‌کننده درطرح ملی پیمان درمراغه گفت: آسیب‌های اجتماعی درصدر برنامه‌های دولت بوده و مقام معظم رهبری بارها بر امر اقدام عملی برای ریشه‌کن‌کردن آسیب‌های اجتماعی تأکید و به‌ صورت جدی پیگیر فعالیت‌های موثر هستند.

وی به چرایی ورود جمعیت هلال‌احمر به بحث آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر عضو شورای اجتماعی و ستاد مبارزه با موا مخدر کشور بوده ومهم‌ترین وظیفه آن براساس قوانین بالادستی آموزش جوانان است و به همین جهت وظایف و تکالیفی دراین راستا دارد.

کبری محمدی ادامه داد: فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بیشترین برنامه‌ریزی را درحوزه بحران اجتماعی طراحی کرده است که درآن جوانان به‌عنوان رهبران و داوطلبان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: انسان‌ها دارای ابعاد مختلفی هستند که نیاز به پرورش و تربیت همه‌جانبه دارند و اگر بعد معنوی در انسان‌ها ضعیف شود، دچار افسردگی خواهند شد. بنابراین اجرای برنامه‌هایی مانند طرح ملی پیمان نقش مهمی در برطرف‌کردن آسیب اجتماعی موادمخدر داشته و منجر به نشاط اجتماعی و سلامت جامعه می‌شود.

محمدی خطاب به جوانان و مربیان حاضر درطرح ملی پیمان گفت: کار شما بسیار باارزش بوده و وقتی که شما احساس کنید جوانان و همسالان خود را از افتادن درگرداب موادمخدر نجات دادید، یک نشاط معنوی درشما به وجود خواهد آمد.

وی با انتقاد از نگرش بعضی‌ها به مسئولیت اظهار داشت: متأسفانه بعضی‌ها، مسئولیت را جدی نمی‌گیرند و مسئولیت تنها، در دستوردادن و استفاده از مزایای پست و مقام خلاصه نمی‌شود بلکه تمامی مسئولان درقبال عملکرد خود در نزد افکار عمومی و پیشگاه پروردگار متعال پاسخگو بوده و بایستی از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را درجهت خدمت به مردم و رفع معضلات اجتماعی بکنند.

دراین مراسم که رئیس حراست و خزانه‌دار و عامل ذیحساب سازمان جوانان هلال احمر حضور داشت، مشاور ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر در امور آموزش و پژوهش خاطرنشان کرد: از‌ سال ۹۲ طی هماهنگی‌های انجام‌گرفته سازمان جوانان با ستاد مبارزه با موادمخدر، سعی بر آن شده تا بتوانیم با انجام آموزش‌های مناسب از بروز آسیب‌های اجتماعی که امروزه درصد آنها درجامعه بالا رفته و با تربیت و آموزش جوانان پیشگیری لازم و مناسبی را انجام دهیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024