پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.02.2017, 11:33

اردوغان: در صورت توافق با آمریکا، رقه را پاکسازی می‌کنیم

رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد، اگر توافق میان آنکارا و ائتلاف ضد داعش حاصل شود، آنکارا به پاکسازی رقه از نیروهای داعش اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گردهمایی در استان غازی‌آنتپ اعلام کرد: اگر توافق و شرایط برای همکاری با آمریکا و ائتلاف فراهم شود در این صورت ما رقه را به طور کامل از داعش پاکسازی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ارتش ترکیه به همراه نیروهای ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آنکارا عملیات موفقیت آمیزی در شهر الباب در شمال سوریه داشته و اکنون رقه هدف بعدی است.

این در حالی است که نخست وزیر ترکیه چند روز قبل در کنفراس بین‌المللی مونیخ اعلام کرد: ما به صورت مستقیم در عملیات رقه شرکت نخواهیم کرد بلکه اگر توافق شود، حمایت تاکتیکی خواهیم داشت.

همچنین اردوغان با اشاره به برگزاری رفراندوم در ۱۶ آوریل در این کشور گفت: این رفراندوم راه جدیدی را به سوی “تولد دوباره ترکیه” باز کرده و تغییرات قانون اساسی دموکراسی ترکیه را “بهتر و قوی‌تر” خواهد کرد.

وی ادامه داد: این رفراندوم باعث احیای کشور خواهد شد. زمانی که نتایج رفراندوم مشخص شود این نتایج برای کسانی که به ما اعتماد نکرده‌ و ما را باور ندارند “شرم‌آور” خواهد بود.

اردوغان بار دیگر با انتقاد از احزاب اپوزیسیون گفت: کسانی که مخالف سیستم ریاست جمهوری هستند اعلام می‌کنند که این سیستم “اشتباه” است اما متاسفانه آنچه که آنها می‌گویند جز دروغ چیز دیگری نیست. آنها اعلام می‌کنند که پارلمان ترکیه سرکوب خواهد شد. این در حالی است که با اصلاحات قانون اساسی پارلمان کشور قدرتمندتر می‌شود. کسی نمی‌تواند جلوی تغییرات را بگیرد.

وی با اشاره به حمله تروریستی اخیر در جنوب ترکیه اعلام کرد: کشور نیازمند حکومتی قدرتمند است تا بتواند از این دوران شکننده به راحتی بگذرد. ما باید سیستم را در راستای مبارزات خود علیه تروریسم تغییر دهیم تا در این مبارزه به موفقیت دست یافته و به اهداف ۲۰۲۳ خود دست یابیم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024