جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.02.2017, 11:06

۶۴درصد جرایم رخ داده در کشور ریشه در مواد مخدر دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ریشه ۶۴ درصد جرایم امروز کشور در مواد مخدر است و به همین دلیل مقام معظم رهبری مبارزه با آن را یکی از اولویت های نخست کشور دانسته اند.

به گزارش ایرنا، محمد حسین همتی که دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شاهرود حضور یافته بود، به درخواست فرماندار این شهرستان دقایقی در جمع نمایندگان شوراها و دهیاران روستاهای دهستان طرود نیز شرکت کرد و گفت: اعتیاد یکی از آسیب های جدی تهدید کننده نظام اسلامی در شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر شامل دو بخش صنعتی و سنتی است، افزود: مواد مخدر صنعتی بیشترین تهدید را برای اداره کشور، جوانان و بانوان دارد و در این بین بانوان خانه دار بیشتر از بانوان کارمند در معرض اعتیاد به آن قرار دارند.

همتی با تاکید بر لزوم همکاری دهیاران و بخشداران روستاها برای مبارزه با مواد مخدر به ویژه مواد روان گردان، گفت: مسوولان به این نتیجه رسیده اند که جلوگیری و کاهش مصرف مواد مخدر در توان دستگاه های اجرایی نیست و باید با کمک مردم تلاش کنیم از این معضل اجتماعی رهایی یابیم.

وی با اشاره به افزایش هدایت و گرایش دخترهای جوان به مصرف روان گردان به خصوص شیشه، یادآور شد: مصرف این مواد به گونه ای است که با گذشت یک سال و نیم، خانواده ها متوجه علایم آن نمی شوند چرا که رنگ، بو و طعمی ندارد و زمانی می فهمند که راهی برای درمان آن وجود ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه اعتیاد از سرطان و بیماری های مزمن نیز بدتر است، افزود: فقط ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد با ترک مصرف مواد مخدر می توانند به زندگی طبیعی خود برگردند اما تمام هزینه هایی که برای بازگشت آنان به زندگی دوباره شده، با کوچک ترین مشکل و استرس در زندگی هدر می رود و آنان به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

دهستان طرود در ۱۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان شاهرود و در حاشیه کویر مرکزی ایران قرار گرفته است.

از آن جا که طرود یکی از مناطق کم برخوردار استان سمنان است، رسیدگی به اهالی این روستا و رفع نیازمندی های مردم برای ادامه اسکان از برنامه های دستگاه های اجرایی شاهرود است.

این روستا که از دیرینه طولانی برخوردار است ، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت داشته و جزو بخش مرکزی شاهروداست.

طرود در سال های دور محل عبور کاروان ها بوده و بر سر راه مناطق جنوبی حاشیه کویر مانند خور، بیابانک و جندق و مناطق شمالی از قبیل شاهرود، دامغان و بیارجمند بوده و اهمیت تجاری داشته است.

در سال ۱۳۳۲ شمسی زلزله ای ویرانگر روستای طرود را کاملا ویران کرده و طرود فعلی در نزدیکی مخروبه های روستای قدیمی با خشت و گل و چوب ساخته شده است.

شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است و محصولات جو، گندم، سیر، شلغم، پیاز، زعفران و پنبه از تولیدات آن است.

طرود نخلستان های خرما و باغ های انار و انجیل نیز دارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024