پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.02.2017, 11:05

خواب‌هایِ احمدی نژادی برای اردیبهشت ۹۶

احمدی‌نژادی‌ها حالا باید لایه دیگری از عملیات خود را اجرایی می کردند. صحنه نباید خالی بمان. فردی باید وارد صحنه شود ؛ شخصی که احمدی نژاد به او اعتماد کامل داشته باشد و البته امکان تایید صلاحیتش نیز کمتر از سایر افراد باشد. مبادا که وارد انتخابات شود و کاراکتر احمدی نژادی بودن را از آن خود کند.

به گزارش نامه نیوز، ساعت عملیات برای احمدی نژادی ها فرا رسیده است. آنها یک بازی چند لایه را طراحی کرده اند و خواب هایی برای اردیبهشت دیده اند. از وقتی محمود احمدی نژاد از حضور در انتخابات نهی شد تحلیلگران گزاره های متعددی داشتند برای پیش بینی رفتار سیاسی او در ماه های باقی مانده تا اتتخابات؛ از «قهر» تا «حضور فعال ». او اما هیچ نشانه ای بروز نمی داد از آنچه در سر دارد. پیرامون او اما دو حرکت عجیب به صورت سنگین دنبال می شد.

در سطح نخست تلاش هایی از چند سو آغاز شد تا امکان تغییر تصمیم نهی او سنجیده شود. نامه هایی نوشته شد و امضاهایی برای آن جمع آوری شد. این تلاش راه به جای نبرد نه امضای آنچنانی جمع شد و نه موج اجتماعی پدید آمد. آنها از پیشبرد هدفشان در سطح بدنه ناامید شدند. همزمان یک اقدام دیگر هم دنبال شد؛ یک چهره روحانی حامی احمدی نژاد، دفتر به دفتر  ملاقات هایی انجام می داد تا که شاید در این سطح اتفاقی رخ دهد. هیچ کس اما بنایی برای رایزنی در این خصوص نداشت.

احمدی نژادی ها حالا باید لایه دیگری از عملیات خود را اجرایی می کردند. صحنه نباید خالی بمان. فردی باید وارد صحنه شود ؛ شخصی که احمدی نژاد به او اعتماد کامل داشته باشد و البته امکان تایید صلاحیتش نیز کمتر از سایر افراد باشد. مبادا که وارد انتخابات شود و کاراکتر احمدی نژادی بودن را از آن خود کند. او به این شخصیت برای سال های آینده سیاست ورزی اش احتیاج دارد. به فرد امین فکر می کردند؛ به بقایی رسیدند. او امتحانش را برای احمدی نژاد پس داده است؛ مثل رحیمی نبوده که فردای صدور حکم زندان نامه افشاگری بنویسد. زندانش را رفت اما همچنان احمدی نژادی باقی ماند.

او برای اجرای این لایه از بازی بهترین فرد بوده است. اینجا اما یک لایه دیده نشده نیز وجود دارد. تصمیم عجیبی گرفته شده ؛ ایده ای که قبل از اعلام نامزدی بقایی در فضای مجازی و در میان بدنه احمدی نژادی ها آغاز شد و با نامزدی بقایی همچنان تداوم یافته است.

طراحان این لایه از عملیات، چالش آرای باطله را دنبال می کنند.آنچه آنها می گویند این است: «روی برگه های رای نام محمود احمدی نژاد را بنویسید. میزان بالای آرا باطله هم نشان از اعتراض به نبودن محمود احمدی نژاد در انتخابات است و هم میزان سرمایه اجتماعی او.» نکته اما این است که این لایه از بازی بعد از نامزدی بقایی نه تنها متوقف نشده بلکه همچنان در همان سطح از بدنه دنبال می شود. بحث ها در این مورد در رسانه های فضای مجازی خصوصا کانال های تلگرامی احمدی نژادی ها داغ داغ است تا بازی با آرای باطله در انتخابات را دنبال کنند.

آنها حتی نظرسنجی هایی در گروه های تلگرامی خود قرار داده اند و از طرفدارانشان در این مورد نظر خواهی می کنند. بهتر است در این مورد برای تحلیل، یکی از گزاره های احتمالی که ممکن است به وقوع بپیوندد را با فرض تداوم نامزدی بقایی تا روز ثبت نام و ادامه دادن چالش آرای باطله در میان احمدی نژادی ها بررسی کنیم. شاید از همین حالا که حمید بقایی نامزدی خود را اعلام کرده اهل سیاست گمانه اشان بر عدم تایید صلاحیت او باشد ( این البته تنها یک فرض است) آن وقت احمدی نژادی ها چه خواهند کرد ؟ آنها که غیر از حمید بقایی فردی را در انتخابات نداشته اند ،به افرادی مانند سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف هم که اعتقادی ندارند.پس می ماند همان لایه دیگر عملیات که چالش آرا باطله بود. ایده ای که از چندی پیش اجرایی شده و در حال جذب طرفدار است. نکته همین است ؛ آنها به آرای باطله فکر می کنند. آیا احمدی نژاد حاضر است یک بیانیه بدهد و از این لایه از عملیات اعلام برائت کند؟




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024