جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.02.2017, 10:55

نگرانی بریتانیا از لحن تند ترامپ علیه ایران

منابعی در دولت بریتانیا به یک نشریه بریتانیایی گفته‌اند که دولت “ترزا می” نخست وزیر بریتانیا از تندشدن لحن دولت جدید آمریکا علیه

به گزارش عصر ایران نشریه “ساندی تایمز” چاپ بریتانیا امروز (یکشنبه) با چاپ گزارشی به نقل از برخی منابع دولتی انگلیس نوشت دولت بریتانیا از تشدید تنش بین دولت آمریکا و ایران بیمناک است.

بر اساس این گزارش دولت بریتانیا از بالا گرفتن تنش های لفظی دولت ترامپ و احتمال لغو یا بر هم زدن توافق هسته ای با ایران (برجام) از سوی ترامپ و احتمال شکل گیری بحرانی جدید در خاورمیانه بیمناک است.

“ترزا می” نخستین رهبر خارجی بود که پس از آغاز به کار ترامپ در کاخ سفید، مهمان رییس جمهور جدید آمریکا بوده است.

اخیرا “مایکل فالون” وزیر دفاع بریتانیا  در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درآلمان با تایید نگرانی های دولت آمریکا از سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ، گفت او با نظر “جیمز ماتیس” همتای آمریکایی خود درباره ضرورت پای بندی ایران به “برجام ” و نیز ضرورت “رفتار بهتر” ایران در منطقه خاورمیانه اتفاق نظر دارد. 

گفتنی است  ابراز نگرانی غیر رسمی دولت لندن از تشدید تنش لفظی دولت ترامپ علیه ایران در شرایطی صورت گرفته که نخست وزیر انگلیس اخیرا در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه بحرین، با ابراز نگرانی از سیاست ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه ، گفت که دولت لندن در کنار هم پیمانان منطقه ای عرب خود در برابر سیاست های به گفته او ” تهاجمی و ثبات زادی ” ایران ، خواهد ایستاد.

دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا نیز در کنفرانس خبری 3 روز پیش خود در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت ؛ او گزینه ها و اقدامات احتمالی دولت خود علیه ایران را ” جار ” نخواهد زد و پیش از اقدام آن را اعلان عمومی نخواهد کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024