چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 16.02.2017, 10:52

خطای پزشكی مهلك در بیمارستانی در اصفهان

كلیه بیمار به اشتباه از بدنش خارج شد!

روزنامه اعتماد نوشت: «دختر جوانی كه برای خارج كردن كیستی در شكمش به یكی از متخصصان زنان و زایمان اصفهان مراجعه كرد، وقتی به هوش آمد متوجه شد كه این پزشك به اشتباه تنها كلیه او را از بدنش خارج كرده است.

وكیل بیمار اصفهانی، شعله ممتازی، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان كه پیگیر پرونده موكلش به علت عمل جراحی اشتباه است، گفت: موكل من دختر جوانی است كه برای خارج كردن كیستی در شكم به یكی از متخصصان زنان و زایمان اصفهان مراجعه و این پزشك كلیه را با كیست اشتباه گرفته و تنها كلیه او را كه در قسمت لگن بدنش بوده، خارج می‌كند. در ارتباط با این موضوع از طریق معاونت درمان در حال پیگیری هستیم. البته عنوان شده كه پزشك دیگری نیز به كمك این پزشك آمده و او كلیه را خارج كرده كه این موضوع در دست بررسی است. حالا با توجه به این كه این بیمار تنها یك كلیه داشته است، باید برای ادامه حیات دیالیز شود. این خطای فاحش پزشكی در شرایطی از سوی وكیل این بیمار اعلام شده است كه هنوز هیچ یك از مسوولان وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشكی اصفهان به این خبر واكنش نشان نداده‌اند.

در ماه‌های گذشته نیز بارها شاهد پرونده‌های خطای پزشكی در نقاط مختلف كشور بوده‌ایم كه رسانه‌ای شده‌اند. برای نمونه در ماه گذشته دست راست یك كودك دو ساله در بیمارستانی در شهر اصفهان به جای دست چپ او كه قرار بود مورد جراحی قرار بگیرد، عمل شد. همچنین چند هفته پیش در جریان یك عمل جراحی آب مروارید در استان سیستان و بلوچستان بر اثر سقوط لامپ اتاق عمل روی بدن بیمار در هنگام عمل او دچار عفونت روده شد و جانش را از دست داد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024