پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 15.02.2017, 10:06

خامنه‌ای: «آشتی ملی» معنی ندارد

بخش‌هایی از سخنان خامنه‌ای در روز چهارشنبه ۲۷ بهمن:

* یک عده‌ای تعبیر آشتی ملی را می‌گویند. اینها به نظر من معنی ندارد. مردم با هم متحدند. چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند.

* البته کسانی که با اصل انقلاب مخالف بودند و می‌گفتند «انتخابات بهانه است و اصل نظام هدف ماست»، عده‌ای معدودند و در مقابل اقیانوس عظیم و پر طراوت ملت ایران، فقط یک قطره کوچک هستند.

*  مردم ایران در جایی که پای اسلام، ایران، استقلال و ایستادگی مقابل دشمن در میان است، با همه وجود ایستاده و با یکدیگر متحد و مجتمع هستند، البته ممکن است در فلان قضیه سیاسی دو نفر با هم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما این چیز مهم و مؤثری نیست و مسئله‌ای عادی و طبیعی به‌شمار می‌رود.

* یکی از ترفندهای دشمن -چه در دولت قبل آمریکا و چه در دولت فعلی آمریکا- این است که مدام تهدید می‌کنند به جنگ؛ اینکه گزینه‌ی نظامی روی میز است. آن مسئول اروپایی به مسئولین ما می‌گوید اگر برجام نبود، جنگ در ایران حتمی بود؛ دروغ محض! چرا می‌گویند جنگ؟ چون ذهن متوجه بشود به جنگ، جنگ واقعی، جنگ اقتصادی و تحریم و گرفتن عرصه‌ی کار و فعالیت و فناوری در کشور است؛ جنگ واقعی، جنگ فرهنگی است؛ ما را به جنگ نظامی متوجه می‌کنند تا از این غفلت کنیم.

* آخر سالِ «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» است و مسئولین باید نشان دهند برای اقدام و عمل چه کرده‌اند؛ نگویند باید چنین بشود، بگویند چنین شد. نمی‌شود گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئله‌ی گرانی و بیکاری و رکود مهم است؛ مسئولین باید تلاش کنند،امروز دشمن سعی دارد به اقتصاد کشور فشار بیاورد تا مردم دچار مشکل شده و دلزده بشوند.

* از رئیس جمهور محترم خواسته‌ام به مدیران اجرایی تذکر دهد که مدیریت باید با شفافیت و نظارت و پیگیری همراه باشد وگرنه صرف اینکه مدیران بگویند «بشود» و طرف مقابل هم بگوید «چشم»، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و کار عینی انجام نخواهد شد.

* تحقق رشد ۸ درصدی  به استناد نظر متخصصان و به شرط استفاده کامل از ظرفیتهای داخلی امکان پذیر است. معنای واقعی رشد، رشد تولید و استحکام داخلی اقتصادی یعنی همان اقتصاد مقاومتی است نه فقط فروش بیشتر نفت که البته آن هم مفید است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024