پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.02.2017, 23:14

سفیر سابق آمریکا در روسیه: استعفای فلین شکستی برای پوتین بود

ایرنا - سفیر سابق آمریکا در روسیه، مایک فلین مشاور امنیت ملی ترامپ را یکی از شخصیت های طرفدار کرملین در دایره اطرافیان ترامپ دانست و گفت که استعفای او عملا به معنی شکست و ناکامی پوتین خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مایکل مک فال سفیرسابق آمریکا در روسیه در زمان اوباما، روز سه‌شنبه استعفا مایکل فلین را ضربه‌ای به ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه توصیف کرد.

وی در گفتگویی با شبکه خبری ام اس ان بی سی با این ادعا که فلین در میان مقامات ارشد کاخ سفید از جمله دوستان و حامیان پوتین محسوب می شده است، افزود که با رفتن او روسیه یکی از حامیان خود در کاخ سفید و دولت ترامپ را از دست داده است.

سفیر سابق آمریکا پیش بینی کرد که با کناره گیری فلین از این مقام ستاره اقبال اشخاصی مثل جیم ماتیس وزیر دفاع ترامپ در دایره اطرافیان او رو به درخشش خواهد گذاشت و در این دایره قدرت و نفوذ بیشتری پیدا خواهد کرد.

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد که او نیزمثل دیگران مایل است بداند آیا فلین این تماس ها را به دستور ترامپ با سفیر روسیه برقرار کرده ویا این اقدام او بدون مشورت با رییس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

مک فال در ادامه با اشاره به سفر سال ۲۰۱۵ فلین به روسیه و دیدار او با پوتین تاکید کرد که پی بردن به این که در این دیدارها چه گفت وگو هایی میان او و پوتین صورت گرفته یک ضرورت محسوب می شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024