شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.02.2017, 11:15

خودداری مقام‌های قضایی از اعزام نازنین زاغری نزد پزشک متخصص

مقام‌های قضایی با وجود دستور پزشک بهداری زندان برای اعزام اورژانسی نازنین زاغری نزد پزشک متخصص مغز و اعصاب، تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، نازنین زاغری رتکلیف، زندانی ایرانی- بریتانیایی که سابقه بیماری در ناحیه گردن و کتف، ستون فقرات و بزرگی نسج میان مهره‌ها دارد، بر اثر تشدید این بیماری، در شرایط سختی در زندان اوین  قرار گرفته است.

خانم زاغری در تابستان ۱۳۹۳ به‌دلیل تشدید درد در ناحیه گردن، مورد عمل جراحی قرار گرفته و پس از آن نیز از طریق تزریق آمپول و فیزیوتراپی‌های مداوم به درمان بیماری‌اش می‌پرداخته است. این در حالی است که روند درمان خانم زاغری با بازداشتش از تاریخ پانزدهم فروردین ماه، متوقف شده است.

در حال حاضر، دست راست خانم زاغری کرخت و بی‌حس و دست چپش نیز درگیر دردهای شدید شده است. از همین رو پزشک بهداری زندان اوین در تاریخ ۱۶بهمن ماه، دستور اعزام اورژانسی این زندانی نزد پزشک متخصص مغز و اعصاب را صادر کرد که تاکنون اعزامی صورت نگرفته است.

مدتی پیش، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که حکم پنج سال زندان خانم زاغری که هم‌اکنون در بند زنان زندان اوین به‌سر می‌برد در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024