پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 23.01.2017, 9:02

ادای احترام زنان زندانی سیاسی و عقیدتی زندان اوین به آتش‎نشان‌ها

شامگاه دوم بهمن ماه ۱۳۹۵، زنان زندانی بند زنان زندان اوین در همراهی با ملت ایران، برای تسلیت به آتش‌نشان‌ها و حادثه‌دیدگان و خانواده‌های عزیز از دست داده در حادثه ساختمان پلاسکو، دورهم گردآمدند و با روشن کردن شمع و یک دقیقه سکوت، نسبت به مردان باغیرت و فداکار این سرزمین ادای احترام کردند.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، در نشست زنان زندانی، پیرامون علل این حادثه ناگوار و قصور و کوتاهی و بی‌توجهی احتمالی مراجع مسئول در بروز این فاجعه ملی، نقد مدیریت شهری و بحران در کلان شهری چون تهران که در معرض آسیب‌های جدی‌تر و بزرگ‌تر قرار دارد، و همچنین پرداخت خسارت‌های سنگین و جبران ناپذیر مادی و جانی مردم، بحث و گفت‌وگو شد.

در پایان این نشست، زنان زندانی این بند سیاسی و عقیدتی در همراهی با ملت ایران و مجروحان و مصدومان حادثه، برای اهدا خون اعلام آمادگی کردند و طی نامه‌ای کتبی، این امر به ریاست زندان، آقای چهارمحالی اطلاع داده شد تا مجوز آن صادر شود.

زنان زندانی سیاسی و عقیدتی بند زنان زندان اوین همچنین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند:

خبر تأسف‌بار آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو و جان باختن چند تن از آتش‌نشانان باغیرت و دلسوز و جمعی از هموطنان عزیزمان، قلوب ما را در زندان اوین غرق رنج و اندوه کرد. خود را در غم خانواده‌های درگذشتگان این سانحه شریک و سهیم می‌دانیم و به آنان و ملت سر افراز ایران و همکاران آن بزرگ‌مردان تسلیت می‌گوییم و برای علو درجات سفرکردگان، عزیز از دست‌دادگان و مال باختگان، صمیمانه دعا می‌کنیم.

همچنین ما زنان زندانی در بند اوین آمادگی خود را جهت اهدای خون به مجروحان این حادثه دلخراش اعلام می‌داریم و از مسئولان امر تقاضا داریم امکان این اقدام را فراهم آورند.

سمیرا ایزدی، مریم اکبری منفرد، مریم النگی، شیرین ارشادی، فهیمه اعرفی، نسیم باقری، الهه برمکی، لیلا جعفری، لیلا جماعت، آتنا دائمی، نادره راستگو، آزیتا رفیع‌زاده، نازنین زاغری، نسیم زرگران، مهوش شهریاری، رویا صابری، الهام فراهانی، فریبا کمال‌آبادی، نوشین عبدالباقی، فاطمه مثنا، نرگس محمدی، آفرین نیساری.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024