پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Wed, 18.01.2017, 11:42

تجمع شیرازی‌ها، به درگیری و بازداشت رسید

سایت محلی ریواس جنوب درباره مساله پارازیت ها در شیراز گزارش داد:

اعتراض مردم شیراز به موضوع تنش‌آفرین ارسال پارازیت در این شهر، اگرچه پیش‌بینی می‌شد کمی آرام‌تر شود اما ظهر روز سه شنبه با تجمع در مقابل استانداری فارس ادامه پیدا کرد.

در ادامه اعتراضات مردم شیراز به آنچه که ارسال پارازیت‌های زیان‌بار برای سلامت خود توصیف می‌کنند، ظهر سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه تعدادی از شهروندان این شهر با حضور در جلوی استانداری، با سر دادن شعارهایی خواستار اقدامات فوری و جدی‌تر مسئولان شدند.

بر پایه مشاهدات عینی خبرنگار ریواس جنوب، در این تجمع که در آغاز به‌صورت مسالمت‌آمیزی پیش می‌رفت چند تن از مسئولان دولتی و نظامی با حضور در جمع معترضان از آن‌ها خواستند که با معرفی نمایندگانی برای پیگیری موضوع، به تجمع خود خاتمه دهند اما این درخواست مورد استقبال معترضان واقع نشد و در ادامه کار به خشونت نیز کشیده شد.

تعدادی از افراد با حضور در خیابان، اقدام به بستن خیابان کردند که این موضوع با دخالت نیروی انتظامی همراه شد.

نیروی انتظامی در اواخر این تجمع مردمی، ناگزیر به بازداشت تعدادی از افراد حاضر در تجمع شد که دستگیری این افراد با عصبانیت دیگر معترضان مواجه شد.

هنوز گزارش رسمی از برخوردهای صورت‌گرفته از سوی نیروی انتظامی ارائه نشده است.

گفتنی است این تجمع در حالی صورت گرفته است که مسئولان استانداری فارس با حضور در تجمع پیشین مردم در هفته گذشته، وعده داده بودند که موضوع را با جدیت پیگیری و تنیجه را صادقانه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اکنون نیز گفته می‌شود مسئولان استانداری اگرچه خود را در این زمینه مسئول مستقیم نمی‌دانند اما اعلام کرده‌اند صادقانه پیگیر اعتراضات شهروندان هستند.

به گزارش ریواس جنوب، موضوع ارسال پارازیت‌های زیان‌بار، پس از پایتخت ایران، از چندی پیش از شیراز سر در آورد و بسیاری از مردم در فضای مجازی برای تهدید سلامتی خود در این زمینه، اظهار نگرانی کرده‌اند.

باید دید مسئولان دولتی و غیر دولتی در روزهای آتی چه پاسخ روشنی برای شهروندان معترض خود ارائه خواهند کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024