جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.01.2017, 10:28

دفاع تمام عیار رئیس جمهور روسیه از ترامپ

به دنبال انتشار اخباری از وجود اطلاعات «حساس و حیاتی» از دونالد ترامپ در نزد روسیه، پوتین هرگونه ارتباط میان رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا و مسکو را رد کرد و گفت، ادعاهای جنسی مطرح شده “دروغ محض” است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با رد محتویات پرونده‌ای که اخیرا علیه ارتباط مسکو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا منتشر شده، آن کسانی که دستور آن را دادند «بدتر از فاحشه» توصیف کرد.

پرونده‌ای که پوتین از آن سخن گفته، در واقع اسنادی حاوی چندین تصویر ویدیویی جنسی است که روسپی‌های روس در آن حضور دارند. این ویدیوها در زمان سفر سال ۲۰۱۳ ترامپ به یک هتل لوکس در مسکو فیلمبرداری شده است و ظاهرا هدف این بوده که با آن از ترامپ اخاذی شود. طبق این اسناد، مقام‌های روس پیشنهاداتی درباره قراردادهای فوق‌العاده مطرح کردند تا بتوانند روی ترامپ نفوذ پیدا کنند.

پوتین در اولین اظهارنظر علنی درباره این ادعاها آن هم دو روز مانده به مراسم تحلیف ترامپ، به شوخی گفت: «کارگران جنسی روسیه “بهترین در جهان” هستند اما باور نمی‌کنم که ترامپ با هیچکدام از آنها ملاقات کرده باشد.«

پرونده مذکور، تحقیقاتی درباره ارتباطات احتمالی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا با روسیه بود و حاوی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد ترامپ در زمان سفر به مسکو اطلاعات حساسی از خود بر جای گذاشته است. یکی از عوامل سابق ام‌آی ۶ انگلیس به نام کریستوفر استیل، این پرونده را جمع‌آوری کرده است. در واقع او در دوران کمپین ریاست جمهوری آمریکا برای مخالفان ترامپ اطلاعات جمع‌آوری می‌کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه سه‌شنبه کریستوفر استیل را یک “کلاهبردار فراری از ام آی ۶” توصیف کرد.

پوتین در سخنرانی‌اش در مسکو، هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه ترامپ یک عامل اطلاعاتی روسیه است،‌ “نامعقول” توصیف کرد و گفت: من هرگز او را ندیدم. نمی‌دانم او قرار است در عرصه جهانی چه کاری انجام دهد. بنابراین دلیلی وجود ندارد که بخواهم از او انتقاد و یا دفاع کنم.

رئیس‌جمهوری روسیه این ایده را که ترامپ در سفر سال ۲۰۱۳ به مسکو برای حضور در رقابت‌های بانوی شایسته جهان، اطلاعات حساسی از خود به جای گذاشته است، رد کرد و آنها را “دروغ محض” خواند.

او گفت: ترامپ بالغ است و فردی است که سال‌ها رقابت‌های بانوی شایسته را برگزار کرده و با زیباترین زنان جهان صحبت کرده است. سخت می‌شود باور کرد که او بیاید و با دخترانی به لحاظ اجتماعی در سطح پایین، ملاقات کند. البته دختران ما بهترین در جهان هستند. آن کسانی که دستور جمع‌آوری اطلاعات جعلی را می‌دهند و علیه رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در مبارزات سیاسی از آن استفاده می‌کنند، بدتر از فاحشه‌ها هستند. آنها هیچ محدودیت اخلاقی برای خود قائل نیستند.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: زمانی که ترامپ به مسکو آمد، چهره سیاسی نبود. او تاجر بود؛ یکی از افراد ثروتمند آمریکا. فکر می‌کنید که سرویس‌های ویژه ما دنبال هر میلیاردر آمریکایی می‌افتند؟

پوتین در ادامه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور در حال کناره‌گیری آمریکا را به تلاش برای “مشروعیت زدایی” از ریاست جمهوری ترامپ متهم کرد و گفت چنین اقداماتی به ضرر آمریکا است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024