شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 13.01.2017, 22:31

حضور زندانیان سیاسی سابق در منزل علی شریعتی و درخواست برای پایان اعتصاب غذا

جمعی از فعالان سیاسی و مدنی و زندانیان سیاسی آزاد شده با حضور در منزل مادر علی شریعتی، از این زندانی سیاسی سبز حامی دولت خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

به گزارش کلمه، جمعی از فعالان سیاسی و زندانیان سیاسی آزاد شده با حضور در منزل مادر علی شریعتی ضمن عیادت از مادر بیمار وی و انتقال ابراز نگرانی حجت‌الاسلام سید‌محمد خاتمی از وضعیت جسمی علی شریعتی، از وی خواستند اعتصاب خود را شکسته و اعتراض خود به حکم ناعادلانه خود را از طرق دیگری پیگیری نماید.

سیدمصطفی تاج‌زاده، احمد زیدآبادی، کیوان صمیمی، بهاره هدایت، مهدی محمودیان، حسین نورانی‌نژاد، ساجده عرب‌سرخی و مصطفی نیلی از جمله زندانیان سیاسی سال‌های اخیر بودند که در این دیدار حضور داشتند.

در این دیدار احمد زیدآبادی با ذکر خاطراتی از اعتصاب غذای خود به عوارض ناگوار اعتصاب غذا در بلند مدت اشاره کرده و از خانواده این زندانی سیاسی سبز بخصوص همسر وی خواست تا علی را برای شکستن اعتصاب غذا مجاب نمایند.

در ادامه این دیدار مهدی محمودیان نیز با اشاره به اینکه اعتصاب غذا آخرین راه برای نشان دادن اعتراض یک انسان به شرایطش است، تاکید کرد: اعتصاب غذا راهی دردناک است برای رساندن صدای اعتراض یک زندانی به هموطنانش، لذا امروز با توجه به اینکه صدای علی به کمک رسانه‌های مجازی نه فقط به هموطنانش بلکه به گوش همه جهانیان رسیده، بسیار مناسب است علی نیز برای حفظ سلامتی خود و پایان دادن به نگرانی‌های خانواده و دوستانش به این اعتصاب غذا پایان دهد.

فخرالسادات محتشمی‌پور، ساجده کیانوش راد، بهروز شاهرخ نیا، علی اکرمی و عاصف از دیگر فعالان سیاسی و اجتماعی بودند که در این دیدار حضور داشتند.

در پایان همه حاضرین ضمن دعوت از علی شریعتی به شکستن اعتصاب غذا، ابراز امیدواری کردند که دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز شرایط تشکیل دادگاه عادلانه و بررسی مجددا پرونده وی و توجه به مطالبات او را مورد توجه قرار دهند.

علی شریعتی بیش از ۷۲ روز است در اعتراض به عدم پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی در اعتصاب غذا به سر می‌برد و در حال حاضر مدت زیادی است به دلیل شرایط نگران‌کننده جسمی‌اش در بهداری زندان اوین نگاهداری می‌شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024