جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2016, 21:33

ابوالفضل قدیانی درباره حساب‌های لاریجانی: اگر رهبری چنین اجازه‌ای داده باید پاسخگو باشد

ابوالفضل قدیانی، زندانی سیاسی سبز با اشاره به اینکه می‌گویند حساب‌های قوه قضاییه با اذن آقای خامنه‌ای بوده، با تاکید بر اینکه رهبری به هیچ وجه حق ندارد چنین اجازه ای به رئیس قوه قضائیه بدهد، می‌گوید: خود آقای خامنه ای نیز باید پاسخگو باشد. قدیانی معتقد است که چنین اجازه‌ها که رهبری به اشخاصی همچون صادق لاریجانی می دهد پاداشهایی است که به عوامل سرکوب و ایجادکنندگان اختناق از سوی ایشان تقدیم میگردد و دست آنها را در تصرف اموال مردم باز میگذارد.

ابوالفضل قدیانی در مصاحبه با شبکه جهانی «دُرّ تی وی» که با محوریت حساب‌های صادق لاریجانی انجام شد گفت: وجود این حساب‌‌ها غیرقانونی، غیرشرعی و غیراخلاقی است و این نشانه «فساد ساختاری» در این حکومت است و آن به این معنی است که دستگاه‌هایی که باید با فساد مبارزه کنند خود فاسد شده اند.

ابوالفضل قدیانی در ادامه گفت: می‌گویند این حسابها با اذن آقای خامنه ای بوده است، ایشان به هیچ وجه حق ندارد چنین اجازه ای به رئیس قوه قضائیه بدهد و اگرهم چنین اجازه ای را به صادق لاریجانی داده باشد خود آقای خامنه ای نیز باید پاسخگو باشد.

ابوالفضل قدیانی گفت: این اجازه ها که رهبری به اشخاصی همچون صادق لاریجانی می دهد پاداشهایی است که به عوامل سرکوب و ایجادکنندگان اختناق از سوی ایشان تقدیم میگردد و دست آنها را در تصرف اموال مردم باز میگذارد، تمام اینها هزینه های است که ملت برای حکومت مادام العمر یک شخص پرداخت میکنند.

وی افزود: آقای محمود صادقی به واسطه حقوقی که به عنوان نماینده مردم در مجلس دارد میتواند از همه مسئولان حکومتی سوال کند و خواستار پاسخ از سوی آنها باشد و ایشان بر اساس این حق و احساس وظیفه خواهان پاسخگویی آقای صادق لاریجانی در ارتباط با این حسابها شد و ای کاش مجلس به صورت یکپارچه پشت آقای صادقی قرار میگرفت.

ابوالفضل قدیانی گفت: اقدام صادق لاریجانی مبتنی بر قاعده «النصر بالرعب» است و میخواهند با این اقدامات ترس و وحشت را بر مجلس و جامعه غالب کنند که آقای صادقی و دیگر نمایندگان شهامت طرح چنین سوالاتی را از مسئولان نداشته باشند، بهتر است که آقای صادق لاریجانی بداند که افشای این فساد چنان رسوایی به بار آورده است که با بگیر و ببند به هیچ عنوان نمی توان آن را جبران کرد و هر چه قدر انکار شود رسواتر خواهد شد.

این زندانی سیاسی در ادامه تاکید کرد: این حکومت استبدادی همیشه در ترس و وحشت از دست دادن قدرت است، بنابراین مردم و فعالان نباید ازبکار گیری قاعده «النصر بالرعب» توسط حاکمیت هراسی داشته باشند و باید یکپارچه در برابر استبداد بایستند.

ابوالفضل قدیانی در ارتباط با نهادینه شدن فساد در جامعه به تجاوز سعید طوسی به نوجوانان پرداخت و گفت: متاسفانه شکایت این نوجوانان مظلوم که قربانی دیو پلشتی چون سعید طوسی که قرآن را نقاب خود برای تجاوز به آنها قرار داده بود به جایی نرسید و علت آن هم این بود که طوسی وابسته به بیت و استبداد است و باز هم میگویم علت اصلی نهادینه شدن فساد «استبداد دینی» است که پایه ان «ولایت فقیه» است و می خواهد به هر طریق که شده قدر ت را حفظ کند.

وی همچنین در ارتباط با حکم سنگینی که دادگاه ویژه روحانیت برای «حجت الاسلام شیخ احمد منتظری» صادر کرده گفت: همان گونه که انتظار می رفت حاکمیت استبداد دینی این حقیقت را برنتافت و ظرفیت این را هم نداشت که حداقل با سکوت از کنار این موضوع بگذرد که این چنین بر رسوایی دست قضائیه فرمانبر مستبد نیافزاید و این حکم دادگاه ویژه روحانیت که خود از اساس غیر قانونی است حکمی ظالمانه و ناقض قانون اساسی است.

این فعال سیاسی گفت: استبداد اساسا اعتقادی به حقوق مردم و ازادی بیان و اندیشه ندارد و از انتشار حقایق هراسان میشود و این ترس او را غضبناک و مهاجم میکند، آنگاه شاهد صدور چنین احکامی برای حجت الاسلام شیخ احمد منتظری و یا رهبران سرفراز جنبش سبز یعنی آقایان میرحسین موسوی شیخ مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد هستیم.

ابوالفضل قدیانی در پایان گفت: نخبگان، اصلاح طلبان و طیف وسیع منتقدان این حکومت استبدادی باید یکپارچه از آقایان میر حسین موسوی شیخ مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد و کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی دفاع کنند و پشت سر آنها مردم نیز باید وارد میدان شوند و اعتراض کنند که مردم ما بارها این را نشان داده اند به عنوان مثال همین اعتراضات سال ۱۳۸۸.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024