پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Sun, 04.12.2016, 19:56

مادران بریتانیایی در حمایت از نازنین زاغری راهپیمایی می‌کنند

صدای آمریکا: گروهی از مادران ساکن شمال لندن روز دوشنبه ۱۵ آذر در حمایت از نازنین زاغری، شهروند دو تابعیتی ایرانی بریتانیایی که در ایران زندانی است، به طرف خیابان داونینگ و محل کار نخست وزیر بریتانیا در لندن راه پیمایی می‌کنند.

نازنین زاغری ۳۷ ساله برای بنیاد خیریه تامسون رویترز کار می‌کرد، که وابسته به خبرگزاری رویترز است. او برای تعطیلات نوروز به همراه دختر دو ساله‌ خود به ایران سفر کرده بود، اما روز ۱۵ فروردین ماه امسال هنگام خروج از کشور در فرودگاه تهران بازداشت و به کرمان منتقل شد.

دختر خردسال خانم زاغری پس از بازداشت از او جدا شد و او ۴۵ روز را در سلول انفرادی سپری کرد.

توقیف گذرنامه خانم زاغری سبب شده تا گابریِلا، دختر دو ساله اش نیز اجازه خروج از ایران را از دست داده و از پیوستن به پدرش در بریتانیا محروم بماند.

مادران ساکن شمال لندن قرار است نامه‌ای را تسلیم ترزا می، نخست وزیر و بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا کنند که در آن بر ضرورت تلاش بیشتر دولت بریتانیا برای آزادی نازنین زاغری تاکید شده است.

ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری به تازگی گفته است که به اعتقاد او حکومت جمهوری اسلامی ایران خانم زاغری را به عنوان ابزار چانه زنی در تلاش برای وصول یک بدهی از دولت بریتانیا به گروگان گرفته است.

پیشتر، سپاه پاسداران که در بازداشت نازنین زاغری نقش داشت، او را به مشارکت در پروژه‌های «براندازی نرم» متهم، و به عنوان یکی از «سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند» نام برده بود. همسر خانم زاغری اتهامات مطرح شده را به شدت رد کرده و آن را جنون آمیز دانسته بود.

سرانجام در میانه شهریور ماه، دادگاه به ریاست قاضی صلواتی خانم زاغری را ۵ سال زندان محکوم کرد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024