جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.12.2016, 21:48

آزادی کلیه بازداشت شدگان تجمع رانندگان شرکت واحد تهران

صبح روز یکشنبه ۱۴ آذرماه درپی تجمع مسالمت‌آمیز رانندگان شرکت واحد در مقابل شهرداری تهران، نیروهای انتظامی با خشونت و ضرب و شتم رانندگان، تعدادی از آنها را بازداشت نمود. سندیکای اتوبوسرانی شرکت واحد ضمن تاکید بر «محفوظ بودن حقوق اعراضی و قانونی» رانندگان، جزییات حوادث امروز را تشریح و به عاملان اعمال خشونت در نیروی انتظامی هشدار داد تمام مسئولیت و عواقب ناشی از عدم تسهیلات مسکن با شهرداری و مدیریت شرکت واحد است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، ساعت ۱۰ صبح امروز رانندگان شرکت واحد به دلیل پیگیری درخواست مسکن به شهرداری مراجعه کرده بودند، اما توسط یگان ضد شورش نیروی انتظامی مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و برخی از آنان بازداشت شدند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، در یادداشتی به تشریح حوادث امروز در این اعتراض مسالمت آمیز پرداخت:

“امروز ۱۴آذر حضور چشمگیر رانندگان شرکت اتوبوسرانی تهران بابت عدم پرداخت تسهیلات مسکن براساس مصوبه شورای مسکن شهرداری اعم از مسکن نگرفته ها و پروژهای نیمه کاره تعاونی مسکن در ساعت ۱۰برای پیگیری مقابل شهرداری تهران راشاهد بودیم. ولی ظاهرا شهردار تهران از قبل استراتژی گازانبری معروف خودرا به واسطه دست نشانده های نیروی انتظامی در سرتاسر خیابان بهشت و پارک شهر پیاده کرده بود شهرداری که متهم اصلی املاک نجومی ایست بقدری از حرکت رانندگان وحشت کرده بود.

از ساعاتها قبل با ارتباط خاص با نیروی انتظامی مقابل شهرداری خیابان بهشت و پارک شهر را به پادگان نیروی انتظامی تبدیل کرده بود و هنگامی که رانندگان قصد خارج شدن از درب جنوبی پارکشهر را داشتند، پلیس همانند برادران داعشی شان وحشیانه به سمت کارگران و رانندگان حمله کرده وبا باتوم و مشت و لگد اقدام به پراکنده کردن کارگران شرکت را داشتند. ایشان را تا درب شمالی پارکشهر عقب راندند که در این هنگام با اقدام هوشمندانه رانندگان در خیابان فیاض بخش، ضلع شمالی پارکشهر به راهپیمایی به سمت شرق تقاطع خیابان خیام – فیاض بخش کردند.

سپس از خیابان خیام به سمت خیابان بهشت در حال حرکت بودند که پلیس با دستور سرهنگ دوم عبدالرضا جعفری حمله وحشیانه ای دیگر به کارگران را تدارک دیدند که براثر هجوم ناجوانمردانه سه تن از رانندگان به نام های ناصرمحرمزاده، حسن سعیدی و ایرج فدایی توسط سرهنگ جعفری با باتوم از ناحیه سروگردن مصدوم شدند. همچنین بینی دوتن از ایشان آسیب جدی دید. لذا باهوشیاری رانندگان با تغییرراه راهپیمایی خود به سمت خیابان سپه و از آنجا به پارکسوار فیاض بخش عزیمت نمودند. لذا برای بار سوم پلیس حمله ای دیگری را تدارک دید و با جمع آوری بنر سندیکا با متن خواسته مسکن و دستگیری ۱۶تن از اعضا اقدام کردند.

دستگیرشدگان را به پلیس امنیت ارگ انتقال داده ولی درآنجا از پذیرش مصدومین خودداری کردند. لذا مصدومین با اورژانس به بیمارستان سینا منتقل شدند که پس از مداوا آزاد میشوند و الباقی دستگیرشدگان نیز پس از چندساعت در مقر پایگاه هفتم پلیس امنیت در ارگ آزاد شدند.

لازم به ذکر است که دیگر رانندگان محل را ترک نکرده و با فشار به پلیس خواستار آزادی دوستان خود بودند که پلیس مجبور به خواسته ایشان گردید.

سندیکای اتوبوسرانی به سرهنگ گازانبری هشدار میدهد تمام مسولیت وعواقب ناشی از عدم تسهیلات مسکن با شهرداری و مدیریت شرکت واحد میباشد.

رانندگان وکارگران شرکت همه حقوق اعتراضی وقانونی را برای خود محفوظ میداند که در وقت مقتضی اقدام خواهد کرد.”

هم‌چنین این نهاد کارگری تاکید کرد؛ “در اعتراض به برخورد خشن پلیس با رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که برای احقاق حقوق حقه مسکن قصد برپایی تجمع اعتراضی در مقابل شهرداری را داشتند؛ رانندگان حاضر تجمع اعتراضی روز یکشنبه چهاردهم آذر تصمیم گرفتند که روز دوشنبه پانزدهم آذر در اقدامی اعتراضی با سرعت مطمینه حداکثر ۳۰ کیلو متر حرکت کنند. همچنین چراغ های اتوبوس را در همین روز روشن نمایند.”




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024